Nytt fra Seiko

Medlem
27. nov. 2009
Sted
Stavanger
SSA003K Seiko Superior 4R37 Disse så da ikke verst ut?
ssa003k_1.jpg

ssa005k_1.jpg

http://yeomanorient.wordpress.com/2011/10/01/4r37-seiko-superior/#more-1434

SEIKO 5 Sports World Timer Collection 100M Automatic SRP132K1
SRP132K1-21.jpg

Bare en 24 timers visning for å vide dag eller kveld med andre ord? Orker ikke lese artikkelen Mathfjeld:)

Jepp, du har helt rett. Kun en dag/natt indikator. Om du vil kan sikkert en urmaker flytte den for deg slik at du har en permanent GMT viser.

Bytt ut den litt "travle" bezelen på den øverste, så liker jeg den veldig godt :)

Seiko logoen passer der den står,men likte ikke dag/natt visningen....

Bytt ut den litt "travle" bezelen på den øverste, så liker jeg den veldig godt :)

Den bezelen er jo en kul kalkulator :) Veldig kjekt å rotere den til å vise forholdet kroner/euro når man er i eurosonen f.eks. så har man prisen på noe ved en kjapp titt på klokka. Dog veldig enig i at det ikke er spesielt pent...

Jepp, du har helt rett. Kun en dag/natt indikator. Om du vil kan sikkert en urmaker flytte den for deg slik at du har en permanent GMT viser.

Vil ikke dag/natt indikatoren flytte seg når man stiller klokka, slik det hvis man permanent flytter den vil bli en indikator som viser tia X antall tidssoner unna?

Vil ikke dag/natt indikatoren flytte seg når man stiller klokka, slik det hvis man permanent flytter den vil bli en indikator som viser tia X antall tidssoner unna?

Skulle tro det, ja! Blir jo litt håpløst å stikke innom urmakeren hver gang man skal utenlands.:-?

Jo, vil bli en permanent GMT viser.

Ok. Slik jeg forsto artikkelen kan den ikke stilles automatisk, men vil følge hovedklokka. Så om man tar utgangspunkt i at Norge er GMT+2 (sommertid) må man stille dag/natt-indikatoren to timer bak hovedklokka. Hva når man reiser til en tidssone som er GMT-6 og stiller klokka deretter? Vil ikke da dag/natt-indikatoren vise GMT-8? Artikkelen er ikke direkte klar, så jeg setter pris på oppklaringer :)