Nytt leketøy

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Jeg har gjennom årene hatt noen få merker i min eie.
Felles for de fleste ur har vært at de har vært store og har vært av flerfunksjons typen.
Dette skyldes muligens behovet for å vise maskulinitet(?) eller relevans til jobben min (Forsvaret / offshore).
Det hele begynte ca i 1972 med en flott sak, en Certina DS2 Ph1000m, med gul skive.
Deretter fulgte Oris, Omega, Breitling, IWC, Ulysse Nardin, Glasshütte og i de senere 4-5 år, Panerai som main-brand.

Etter som jeg er blitt godt voksen, rundt tall i 2011!, har behovet for slike spesielle ur vært noe dalende. Behovet for synlighet av visere / skive har derimot blitt mer markant med årene. ;)

Fra tidligere har jeg hatt mye glede av en IWC Ingenieur, ref.: 3227, men den store kronen irriterte endel. Dette ble fra 2009 heldigvis endret.

Da jeg nå ønsket meg noe nytt, og at jeg ville ta hensyn til at den måtte ha en "robust" godt vannsikret stålkasse (46mm x 15mm) med enkle og rene linjer, samt tydelig avlesning av tiden,- var valget av dagens modell av IWC Ingenieur ikke vanskelig.

Ergo sitter jeg nå her med en ny utgave av en Ingenieur, modellen heter nå Mission Earth ref.: 3236.
Klokken har samme verk og har samme spesielle dobbelsidige coating som forgjengeren, men har nå bl.a. fått kronebeskyttelse.
Noen av markeringene har også fått en rød/oransje farge.

Jeg fikk den med OEM gummirem, men en OEM stållenke er allerede på vei fra Sveits. :D
Her hjemme koster lenken ca NOK 13.000 hos en AD,- fra Sveits er det MYE rimeligere.
Jeg er ganske så lykkelig idag,- enn så lenge :p:D:p:D
iwc-ingenieur-collection-1.jpg

SIHH-2009-IWC-INGENIEUR-AUTOMATIC-MISSION-EARTH.jpg

IMG_0077.jpg

Takk for oppmerksomheten!

Fatter meg i korthet: WOW, Imponert!

Takk for titten!

PS: Når blir IWC logoen tatovert - du har vel 2 armer?

Jeg slenger meg på ArthurF, og sier WOW!
Denne var flott, gleder meg til å se den på lenke. Gratulerer! :)

Ajajaj, den er helt rå! Var innom og så på denne hos Alf Lie I forrige uke. Den er fantastisk flott, og et beist av en klokke. "Centimeteren" med antimagnetisk materiale under urverket gjør at den får skikkelig punch!

Grattis med et mesterverk!

Gratulerer med et fantastisk flott ur! Dette er etter min mening noe av det stiligste som har rullet ut av IWC-fabrikken noensinne:) Litt for stort for mine armer, men likefullt et nydelig ur :) Regner med å se noen bilder på "Dagens"!

Gratulerer med et fantastisk flott ur! Dette er etter min mening noe av det stiligste som har rullet ut av IWC-fabrikken noensinne:) Litt for stort for mine armer, men likefullt et nydelig ur :) Regner med å se noen bilder på "Dagens"!

+1 :)

Det uret får meg til alvorlig å vurdere steroidbruk for å øke omkretsen på håndleddet. Nydelig. Gratulerer.

Gratulere, en av mine helt klart store favoritter...desverre er den litt i kraftigste laget for mine puslete håndledd, men det er vel bare å starte treningen....:D

Fantastisk finish.

Flott klokke! Driver og titter på den selv. Har grådig lyst på Adventure Ecology varianten jeg da!

IWC

Her har du fått tak i en klokke som har alt det jeg verdsetter med IWC, Ryddig og lettlest og ikke minst at det oser av kvalitet. IWC er fortsatt i teten med toppene.
Ingen tvil om det.:D Det er noe helt spesiellt med IWC. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er men det er nesten noe magisk med IWC klokkene.. De er så rene i utførelsen, uten masse knirkete mik-mak. Det er ingen andre enn IWC som greier å lage en flashy klokke som ikke er flashy. Understatement det kan de på IWC

Gratulerer med ny IWC, Den e berre lækker!!:D:D:D

Den neste IWC blr det en il Destriero? 2stk levert til Norge, en til Kong Olav og en til Harald Heide Steen jr. Prisen lå vel på godt over millionen. Dette begynner å bli endel år siden. snart 30 år siden og da sto jo 1 mill litt sterkere enn det den gjør idag.

Gratulerer så mye med ny IWC Brio!!
Fantastisk flott ur ,har alltid likt ingenieurene fra IWC og når det begynner å bli slik størrelse på dem er det gromt:)
Håper du får mye glede av det og poster maaange bilder;)