Nytt medlem!

Medlem
23. des. 2012
Sted
Bergen
God kveld mine herrer! Jeg er en 24 år gammel gutt som alltid har hatt en ålreit affeksjon for klokker og ur, og da jeg fant denne siden tenkte jeg at jeg nå var nødt til å melde meg inn og snakke med likesinnede! For meg har klokker alltid vært noe av det som viser mest klasse hos en person, langt mer enn en leaset sportsbil eller champagne hver lørdag, og håper jeg ikke er alene om det.

Har ingen voldsom kolleksjon enda, annet enn et par "gutteklokker" som neppe faller i smak hos gutta her som sitter med langt penere produkter enn jeg har råd til (så langt). Drømmen er å en gang eie en GO Original Pano Tourbillon XL, som ser noe snevert ut per dags dato, men jeg kommer nok til å nøye med meg en billigere Glasshütte om det blir mulig etterhvert. Er forøvrig også en stor fan av Jaeger LeCoultre, men samme problemstillingen melder seg visst der, om ikke i større grad.

Kan godt legge ut bilde av de jeg eier i dag, men det ville nok sett ut som en vits for de fleste her inne ;P Kjøpte meg dog et klokkeskrin idag, så med årene håper jeg den kan fylles med noe klassisk og eksklusivt (!)

Velkommen. Vi som henger her inne ønsker bilder av alle mulige klokker i alle mulige prisklasser, så sleng gjerne ut noen bilder.

Velkommen :). Skal ikke være så bekymret for hva du har i dag, antar dette er klokker du har kjøpt fordi de gir deg glede på noe vis og sånn sett er de jo perfekte til formålet?

Vi forsøker å samles rundt entusiasmen for klokker og ikke prisen på klokkene :).

Bilde av klokkene

Da slenger jeg like godt opp et bilde, selv om kvaliteten var begrenset med telefonen.

Her har dere et bilde av de 4 minst harry jeg har

Øverst til venstre har jeg en D&G klokke jeg fikk i bursdagsgave i høst, er ikke spesielt fan av D&G, men denne så faktisk overraskende ålreit ut med dress eller evt kun skjorte, så jeg valgte å ikke bytte den. Pluss at den ikke var full av juggel som D&G vanligvis tilbyr.

000162872.jpg

I midten har jeg en Rutina-klokke jeg kjøpte for et par år siden i Oslo. Ikke spesielt fotogen klokke, men den ser veldig grei ut på armen

366466784_Untitled-28.gif

Øverst til venstre har jeg en forholdsvis ny CK med skinnreim, er vel den jeg er mest fornøyd med per dags dato

calvin-klein-k7627107-black-dial-silver-leather-watch.jpg

Nede i midten har jeg en forholdsvis rimelig klokke jeg kjøpte i Paris i november, ikke veldig spennende, men en kul hverdagsklokke for min del. Merket lyder M.C.K. Paris.

1362005.jpeg

Som sagt er samlingen veldig beskjeden og relativt ny, og jeg har fortsatt ingen klokker med lenke, men det kommer forhåpentligvis etterhvert !

Hei og velkommen!

Ja om du henger rundt her en stund blir det nok noen bytter i klokkeboksen din. Menigheten her inne er stort sett opptatt av mekaniske urverk laget av urmakere, i langt større grad enn designerklokker med batteri. Men mange begynte der du er nå, og for ikke så lenge siden heller, så du er i godt selskap. :) Og som Christian sier, prisen er ikke viktigst, man kan få mye klokkeglede for det samme som mange slike designerklokker koster.

Redigert:
Hehe, absolutt. Dette var jo noe av grunnen til at jeg var litt ambivalent rundt det å vise de klokkene jeg har, nettopp fordi de sikkert er en skam for klokke-eliten i Norge. Men jeg er på ingen måte veldig stolt av det jeg har så langt, men derimot villig til å sette meg inn i hva virkelig kvalitet er, og veldig gira på å leve meg inn i både historie og kultur hva urverk angår, so bare with me sirs.

Velkommen herfra også. Det er når du har hengt rundt her en stund, det går opp for deg hvor mange forskjellige ur du begjærer. Jeg blir overrasket hver eneste dag, bare ved å surfe på "dagens klokke". Ur jeg ikke kunne like for noen måneder siden, står plutselig på "vil ha"-listen. Det hjelper jo ikke på lommeboka at her finnes noen meget habile fotografer som vet å fotografere slik at begjæret bare blir enda større.... :p

Velkommen skal du være.:)
Her vet vi å sette pris på, og dele, andres glede over klokkene sine uavhengig av pris.

Dette var jo noe av grunnen til at jeg var litt ambivalent rundt det å vise de klokkene jeg har, nettopp fordi de sikkert er en skam for klokke-eliten i Norge.

Elite schmelite...
Her er en gjeng klokketullinger som blir fra seg av ekstase bare noen poster et bilde av en springbar...:p

Velkommen skal du være.:)
Her vet vi å sette pris på, og dele, andres glede over klokkene sine uavhengig av pris.

Elite schmelite...
Her er en gjeng klokketullinger som blir fra seg av ekstase bare noen poster et bilde av en springbar...:p

mmmmmmmmmmmmmmmmmmm springbars..........
3651088.jpg