U
Uregistrert bruker 2159
Guest
Jeg har i en lengre periode prøvd å planlegge et nytt kjøp til min bursdag.
Planen var å kjøpe en Maurice Lacroix pontos S. Etterhvert slo jeg fra meg tanken om denne siden den ble litt for massiv. Etterhvert funderte jeg på Omega PO og Panerai 112. Valget falt på en Panerai.
For noen uker siden prøvde jeg en Omega speed Speedmaster 3570.50. Da følte jeg at det var den perfekte klokken for meg. Jeg fått lånt en Omega speedmaster av en bekjent og gått med den i noen dager.
En ting jeg glemmer hele tiden er å trekke den opp og jeg savner dato.
Jeg har tenkt litt på å kjøpe en Omega speedmaster med automatisk opptrekk og dato men føler kanskje at det blir litt feil. Jeg har egentlig lyst på en klokke med historie og en klokke som er så lik som mulig siden den kom ut på markedet.
Jeg har tenkt litt på hva en klokke burde ha i forhold til mine kriterier:
- Historie
- Dato
- Automatisk opptrekk
- Gjerne noe rundt 42mm (ikke større enn 44mm).
- Ikke altfor massiv i tykkelsen.
- Må komme orginalt med stållenke men må se bra ut på skinn/nato rem.
- Gjerne noe samme som prisklasse som Speedy, men kan strekke meg litt selvfølgelig.
Har dere noen tips om hvilket ur som ville ha vært midt i blinken for meg?
Planen var å kjøpe en Maurice Lacroix pontos S. Etterhvert slo jeg fra meg tanken om denne siden den ble litt for massiv. Etterhvert funderte jeg på Omega PO og Panerai 112. Valget falt på en Panerai.
For noen uker siden prøvde jeg en Omega speed Speedmaster 3570.50. Da følte jeg at det var den perfekte klokken for meg. Jeg fått lånt en Omega speedmaster av en bekjent og gått med den i noen dager.
En ting jeg glemmer hele tiden er å trekke den opp og jeg savner dato.
Jeg har tenkt litt på å kjøpe en Omega speedmaster med automatisk opptrekk og dato men føler kanskje at det blir litt feil. Jeg har egentlig lyst på en klokke med historie og en klokke som er så lik som mulig siden den kom ut på markedet.
Jeg har tenkt litt på hva en klokke burde ha i forhold til mine kriterier:
- Historie
- Dato
- Automatisk opptrekk
- Gjerne noe rundt 42mm (ikke større enn 44mm).
- Ikke altfor massiv i tykkelsen.
- Må komme orginalt med stållenke men må se bra ut på skinn/nato rem.
- Gjerne noe samme som prisklasse som Speedy, men kan strekke meg litt selvfølgelig.
Har dere noen tips om hvilket ur som ville ha vært midt i blinken for meg?