Nytt ur - Zenith ChronoMaster GT

Medlem
3. aug. 2009
Sted
Planet Earth
Heisann!
For den både spesielt og ikke-fullt-så-spesielt interesserte avdekkes noen høyst hobbybaserte bilder av min nye tilvekst.

Dette svært så elegante eksemplaret (ja, jeg vet; - det handler om smak og behag ;) ) av en Zenith Chronomaster GT har jeg sett meg ut i svært lang tid.
Uret er discontinued så det har fordret sin ventetid å tråle markedet etter et nytt slikt.

Her følger noen bilder tatt av ankomsten og første dags bruk. Siden det er lite Zenith å se her ute, deler jeg noen bilder av dette vakre og særdeles stødige velrennomerte urverket med dere. :D

Enjoy!

Korte spec's:
42mm/13,1mm
El Primero 4001 Moonphase automatisk urverk med flyback chronograph
357 komponenter
36000 vph/31 jewels
Power reserve: 50 hours
COSC

IMAG0038.jpg

IMAG0039.jpg

IMAG0043.jpg

IMAG0040.jpg

IMAG0023.jpg

IMAG0046.jpg

GRATULERER!

Disse klokkene er bare griselekre!

Jeg har selv hatt en Zenith Chronomaster XXT Open med svart skive - det er den klokka jeg har angret mest på at jeg har solgt - men pengene gikk iallefall til et godt formål, ny bil til samboern :D

HenrikTA skrev:
GRATULERER!

Disse klokkene er bare griselekre!

Jeg har selv hatt en Zenith Chronomaster XXT Open med svart skive - det er den klokka jeg har angret mest på at jeg har solgt - men pengene gikk iallefall til et godt formål, ny bil til samboern :D

Det takkes!
Griselekker, er ordet.
Det er både klassisk og formelt, samtidig som det fremstår vakkert moderne og stilfullt. Det føles godt å endelig ha fått det på plass... :p

Jeg kan forstå din prioritering mht din ex :) uret, of course... ;) )
Det finnes jo alltids en Grande Chronomaster der ute. Noget annet er det jo med sin rette bedre halvdel...
:D

WOW!! Helt enig i at griselekker er et dekkende ord for den klokken. Jeg er generelt ikke noen Zenith-entusiast, men den klokken der er helt nydelig. Og bare 12 mm tykk? Den virker mye tykkere på bildet. Med månefase, kronograf, dag, dato og måned, er det jo virkelig en komplisert sak også. Kanon flott, gratulerer så mye! :D

HerrUr skrev:
WOW!! Helt enig i at griselekker er et dekkende ord for den klokken. Jeg er generelt ikke noen Zenith-entusiast, men den klokken der er helt nydelig. Og bare 12 mm tykk? Den virker mye tykkere på bildet. Med månefase, kronograf, dag, dato og måned, er det jo virkelig en komplisert sak også. Kanon flott, gratulerer så mye! :D

Jepp, - meget komplisert urverk er veldig beskrivende. Ett av de få som leverer dag, dato og måned, i tillegg til chrono og flyback.

En liten korrigering (av meg selv):
- for du spør helt korrekt. Uret er høyere enn 12mm.
Det har 13,1 mm tykk kasse (det gikk litt fort i svingen i iveren... ;) )

Dimensjonene på uret gjør dette virkelig vakkert.
Diameteren er helt perfekt, all den tid designen på kassen visuelt sett bidrar til å redusere inntrykket av dens 42mm.
Tykkelsen er perfekt, der kassen fremstår "lagvis" med glasset som det øvre noe opphøede lag.

Et samlet sett perfekt ur i denne kategorien vil jeg mene.
:D

Wow! For noen dimensijoner, for en look! Grattis med noe av det feteste, ever!

GRATULERER! Tidløs klassikker! Også det deilige El Primero... 36000 svingninger... :D

Frodo skrev:
GRATULERER! Tidløs klassikker! Også det deilige El Primero... 36000 svingninger... :D

krille skrev:
Wow! For noen dimensijoner, for en look! Grattis med noe av det feteste, ever!

Thanks alle.....
- Og det er nesten så jeg bryter mitt høyst gjeldende prinsipp om å ikke sove med ur på armen.... :oops: