OBS!!! Vær varsomme med å betale Bring-budet kontant!

J

jayeff

Guest
Som overskriften sier, skal man være forsiktige med å betale budet fra Bring kontant ved pakkeoverlevering.

Da jeg i februar mottok mesh-lenken som jeg hadde bestilt hos ofrei, ble jeg bedt av budet som leverte pakken om å betale tollbehandling og mva kontant. Jeg stusset ikke så mye over dette, for det hender titt og ofte at budet ringer og spør om jeg har det nøyaktige beløpet i kontanter. Som regel har jeg ikke det, så jeg ber vedkommende om å levere pakken på postkontoret, hvor jeg henter den litt senere.

I dette tilfellet kom budet på døren uten å ringe først, så jeg ble litt overrumplet. Jeg hadde tilfeldigvis kr. 388 i kontanter og betalte ham. Da jeg ba om kvittering fant han frem en faktura hvor det stod kr. 388. Han sa så at dette var kvittering god nok og at han ikke hadde mulighet for å skrive ut annen kvittering. Jeg stusset litt over dette, men gadd ikke krangle.

På lørdag dukker det opp et brev fra postens godssenter, hvor det står at de ikke kan se å ha mottatt beløpet spesifisert på fakturaen og ber derfor om at jeg betaler omgående. Dette skjer altså tre måneder senere.

Hva har så skjedd? Jeg mistenker at budet har stukket pengene i egen lomme. Men, jeg håper at det hele bare er en misforståelse.

Ergo; vær ytterst forsiktige med å betale budet kontant (uten å få evt. kvittering). Jeg kommer fremover til å be budet om å levere pakken direkte til postkontoret, dersom det blir spørsmål om betaling. Jeg har heldigvis et vitne som kan bekrefte at jeg betalte budet kontant og har derfor sendt en klage.

Jeez, det høres jo helt sinnsvakt ut. Hvor skummelt er det ikke om vi ikke kan stole på budene som kommer med tingene våre?

At det er en del mindre oppegående idioter som liker å skulle levere på døren for så å bare legge en lapp i kassa uten å sjekke om du er hjemme engang er nå så, det tyder bare på elendig arbeidsmoral. Men dette er jo snakk om reinspikka tyveri.

Huff, ikke bra og tusen takk for advarselen. Eneste gangene jeg ahr betalt til postmannen i nærheten av kontant har vært med kort i terminal og da har jeg jo fått kvittering der og da.

Hva med en samletråd hvor folk kan skrive sine dårlige opplevelser med bring? Et firma som prøver å fremstå profesjonelt bør kanskje ikke legge igjen en klokke til mange tusen på trappen og underskrive selv osv osv. Får håpe de ordner opp. Dog tvilsomt.

Håper dette er snakk om en feil og ikke et rent tyveri, men finnes jo dessverre noen uærlig folk både her og der og det kan jo ha skjedd i ditt tilfelle! Noterer dette i hjernebarken og skal bringe det frem vis en liknendes situasjon skulle skje meg. Fint du deler erfaringen og det viser dessverre at man ikke kan ta noe for god fisk (selvfølgelig satt litt på spisen). Håper saken ordner seg for deg og at du slipper å betal to ganger :)

Hva med en samletråd hvor folk kan skrive sine dårlige opplevelser med bring?...

Hadde vært greit. Her om dagen fikk jeg min aller første klokke. La meg for å sole meg forran huset med døren på vidt gap for å vise at jeg var hjemme (har hørt skrekkhistorier her).. Neigu skjedde det ikke hos meg også, ingen bud kom, og i postkassen lå det en hentelapp som sa at jeg ikke var hjemme. Da jeg skulle hente den på post i butikk, så var den feilaktig sendt tilbake til Oslo for å sendes tilbake til Singapore!

Etter mye ringing rundt omkring kom den omsider hjem til meg.

postens utro tjenere

jeg våger påstå at posten har en god del ansatte med litt for lange fingre.. Min kjære mor var så lur å sende penger i kovolutt til meg i presang. Kom aldri fram. Jeg har også mistet et par pakker gjennom årene. Husk forsikring og å følge postens regler så er du stort sett trygg....

Skjønner ikke helt dette med dårlige erfaringer med Posten/Bring. Har utelukkende gode erfaringer med dem. Pakker kommer som de skal, absolutt alle på mitt lokale postkontor er blide og serviceinnstilte som dagen er lang, bud som skal levere pakker ringer på før de etterlater hentelapp, jeg har aldri opplevd at en pakke har ligget mer enn ett døgn i tollklarering på Gardermoen og jeg har til dags dato aldri opplevd at en pakke eller brev har blitt skadet eller borte i transit. Jeg er rett og slett en superfornøyd bruker av Postens tjenester, og har lite eller ingenting å bidra med til klagekoret.

Skjønner ikke helt dette med dårlige erfaringer med Posten/Bring. Har utelukkende gode erfaringer med dem. Pakker kommer som de skal, absolutt alle på mitt lokale postkontor er blide og serviceinnstilte som dagen er lang, bud som skal levere pakker ringer på før de etterlater hentelapp, jeg har aldri opplevd at en pakke har ligget mer enn ett døgn i tollklarering på Gardermoen og jeg har til dags dato aldri opplevd at en pakke eller brev har blitt skadet eller borte i transit. Jeg er rett og slett en superfornøyd bruker av Postens tjenester, og har lite eller ingenting å bidra med til klagekoret.

Heldiggrisen :)

Du er tydeligvis unntaket som bekrefter regelen.

Jeg kjenner jeg blir provosert av det du skriver jayeff. Har fått posten langt oppi halsen, spesielt sjåfører/budbringere.

Jeg syntes det er skremmende at et firma som reklamere med at det
eneste som er viktig for dem er og levere kan holde på sånn....
Men når det er sagt så har jeg mange positive erfaringer med postens
kundeservice. Raske og informative svar. Dog jeg vet at problemer
oppstår når det er snakk om erstatningsansvar for skader og forsvunnede
pakker. En kollega av meg fikk tilsendt(innenlands) et meget flott
komplisert Zenith kronograf lommeur pr. pakkepost. Når han åpnet
pakken lå det 3 løse visere i bunn av klokken. To knekte og en falt av.
(Et hjerteskjærende syn for å si det mildt) Et forsøk på få erstatning
var som og gå på veggen så uret ble reparert for egen regning.
Det lever nå i beste velgående, og pryder bunaden hans idag:)

I denne tråden ble det vel luftet litt frustrasjon over posten/bring.

Uærlige folk er det nok av i posten/bring. Har innside info om diverse kjeltringstreker begått av ansatte.
Om dette er et generelt problem vet jeg ikke.

Her er min erfaring med Bring. Jeg hadde kjøpt en klokke fra Østen. Verdi ca. 1500. Jeg fulgte den på trackingen da jeg ikke hadde mottatt klokken etter lang tid. Jeg leste at den var utlevert til en eller annen "Grace". Da jeg ringte Bring kunne de ikke gjøre rede for hva det var blitt av klokken, bare at den var utlevert til "Grace" et eller annet sted i Nydalen. Jeg fortalte at jeg bor på Frogner og hadde ikke mottatt klokken. Jeg kom ingen vei. Ingen gjorde noe for å oppklare forholdet og jeg fikk beskjed om at Bring ikke var ansvarlig for tapet, ettersom det var et kinesisk fraktselskap som hadde sendt klokken. Jeg måtte gi opp, og klokken har jeg ikke sett noe til. Tidligere var posten en servicebedrift, den tiden er slutt.
BRING: Jeg skyr dere som pesten.

Da har saken løst seg i all minnelighet, heldigvis :)

Fikk denne e-posten fra Posten/Bring i dag

"Hei!

Bekrefter med dette at du kan se bort fra faktura 1584774.
Beløpet har stått på en midlertidig konto og er nå postert mot denne faktura.
Beklager merarbeidet du har hatt med denne saken".

Godt at ting ordner seg til slutt.:)
Det er uansett veldig irriterende å måtte bruke av sin dyrebare tid for å rette opp i andres udugelighet. Her er jo Bring slettes ikke alene dessverre.