- Medlem
- 11. juni 2008
SMP benyttes vanligvis om Speedmaster Professional, og SeMP om Seamaster Professional.
Der er jeg nok uenig. Feilinfomasjon - særlig hvis den gir deg falske forhåpninger eller innebærer ekstraarbeid - vil alltid være mer irriterende enn manglende informasjon, som bare ikke er til stede.
Hva er ekstraarbeidet i å la annonsen stå merket solgt istedet for å bytte den ut med en "morsom" gif og skrive SLETTET når en fyr legger ut Speedmasteren sin til 23.000?
Er det skatteetaten de frykter skal ringe dem eller?
Ekstraarbeidet for SELGEREN er da virkelig fullstendig uinteressant for hvor vidt en potensiell kjøper skal bli irritert? Jeg irriterer meg ivhertfall mer over EGEN bortkastet tid, enn den bortkastede tiden til en fyr som irriterer meg.Hva er ekstraarbeidet i å la annonsen stå merket solgt istedet for å bytte den ut med en "morsom" gif og skrive SLETTET når en fyr legger ut Speedmasteren sin til 23.000?
Er det skatteetaten de frykter skal ringe dem eller?
Jeg har jobbet i Forsvaret halve livet, med tjenesteerfaring både fra KSL, SDR, HFK, AK RSF/O, FLO, PRT, NCC og LOGP, og burde således ha en viss kompetanse når det gjelder TBF-er (trebokstavsforkortelser) og andre forkortelser. Men neida, sammenliknet med stammespråket her inne fremstår Forsvarets omgangsform svært ekstrovert og lett forståelig for folk flest. Bare se på denne greie forkortelsen jeg lærte av min klassesjef allerede i 1988:
TVADEPTDESOS
Som dere alle sammen helt sikkert har gjettet (eller skjønt) beskriver dette behandling av forsagere, altså ymse skudd som av en eller annen grunn ikke har gått av ved avfyring.
Transporteres Vekk Av Dertil Egnet Personell Til Dertil Egnet Sted Og Sprenges.
Jeg anmoder derfor Noen André om å sparke i gang denne ABC-en ASAP!
Har aldri sett det her inne.
SMP har vært brukt konsekvent om Seamaster Pro.
På tide at vi rydder opp i begrepene. Vi kan ikke risikere at ABCen blir feil