Oljefylt kasse

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Sponon har vel en eller annen plass på forumet presentert sin Sinn UX, som har en kasse fylt med olje for å maksimere vanntettheten. En kar på forumet til Christopher Ward har også en slik, men han hadde lyst til å lage sin egen variant. Han gjorde det hjemme, av en Christopher Ward C6 Kingfisher, med utstyr kjøpt på Amazon og med egenutviklet løsning for å løse problemet med utvidelse av oljen ifm varierende temperatur (som han ikke vil avsløre grunnet patentsøknad!!).
4955145951_97fea678e4_z.jpg

Uansett, les historien her. Takk til Magnus på TTT for tipset.

Ja, se der ja! Jeg leste ikke gjennom alle kommentarene, så den overså jeg glatt....

Beklager at dette bli OT, men er det noen som eier eller har erfaring med Christopher Ward klokker? Jeg vet at google er min venn og ;)

Beklager at dette bli OT, men er det noen som eier eller har erfaring med Christopher Ward klokker? Jeg vet at google er min venn og ;)

Lurer litt på dette selv. C.W virker som mye klokke for pengene? Men har ennå til gode å ha sett denne på "dagens klokke" tråden, jeg vet om et par som har C.W klokker her inne, la oss se dem på håndleddet:)

Takk Krille, spennende tråd. Nå har jeg ikke lest gjennom hele patentsøknaden, men om patenten går ut på å opprettholde trykket i kassen ved bruk av en belg er jeg ikke veldig imponert. Naturligvis er det stort å bygge dette inn i en klokke, men selve prinsippet med belgen har vært kjent lenge. (som jeg tror han gir utrykk for i tråden uten at jeg har lest hele.)

Så, hvem prøver dette her inne?

Patenten er ikke en belg per se, men en gitt mengde komprimerbar skum (som i; "skumgummi") plassert i kassen for å være det komprimerbare elementet.

ChristianN: litt OT, men allikavel ikke helt da en patent ofte er første skritt mot en (produkt-)innovasjon... Så til spm: innmari nysgjerrig på signaturen din, lyst å forklare?

Vh
Geir

ChristianN: litt OT, men allikavel ikke helt da en patent ofte er første skritt mot en (produkt-)innovasjon... Så til spm: innmari nysgjerrig på signaturen din, lyst å forklare?

Vh
Geir

Hehe :cool:

Nei du, det er bare noen senskader etter å ha arbeidet litt for mye i et businessmiljø når jeg egentlig er tekniker :p.

Selve setningen (ligningen?) ble konstruert av en kamerat og hans kjæreste en eller annen dag ned på glasstavlen han har i gangen som er skriblet fullt av tilsvarende svada.

Med fare for å svirre alt for langt ut i OT land gir den setningen like mye mening som seriøse diskusjoner rundt synergier og innovasjoner og konvergenser i markedssegmenter ofte gjør :p.

Fantastisk!!! :p Jobber i et innovasjonsmiljø om dagen, og som du sier er det frustrerende mye snikksnakk der... foreslår vi går tilbake til topic!

Man får mye klokke for pengene. Tidlig i CWs historie ble urene montert i kina - jeg hadde en CW C4 Peregrine Corax-chronograph som var montert der. Det var helt grei kvalitet, men nå har CW flyttet monteringen til sveits og slik jeg har forstått det så har det gitt utslag på kvaliteten i positiv retning!