- Medlem
- 18. jan. 2008
I forbindelse med annen klokkekikking kom jeg i går over en Rolex i går som jeg var fristet til å kjøpe av ren samleinteresse. En Explorer 5500 Precision, som rett og slett er en Explorer-merket Air-King med både Explorer og Precision på tavla. Det er en viss samlerinteresse for disse, selv om de ikke er så fryktelig sjeldne. Det var et fin eksemplar fra sent 60-tall trolig, riktignok uten lenke, men med boks. Prisen var meget bra, men jeg er for lite kjent med markedsverdien til å vite om det var et røverkjøp.
Men jeg slo ikke til, og klokken ble solgt til en annen interessent. Kassen er 33mm, hvilket er litt lite selv for et dressur. Jeg har et par 36mm Omegaer som fyller vintage dressur-rollen mye bedre. Det hadde blitt et ur som kun hadde ligget i boksen, som et rent samleobjekt.
Hva er deres holdning til slike ur? Med samleverdi, men uten reell bruksverdi for dere? Del!
Jeg angrer litt idag, men ikke mye Kjenner dog en slags usikkerhet i forhold til mitt tidligere uttalte mål om å kun kjøpe klokker jeg vil bruke selv.
Eksempel på 5500:
Men jeg slo ikke til, og klokken ble solgt til en annen interessent. Kassen er 33mm, hvilket er litt lite selv for et dressur. Jeg har et par 36mm Omegaer som fyller vintage dressur-rollen mye bedre. Det hadde blitt et ur som kun hadde ligget i boksen, som et rent samleobjekt.
Hva er deres holdning til slike ur? Med samleverdi, men uten reell bruksverdi for dere? Del!
Jeg angrer litt idag, men ikke mye Kjenner dog en slags usikkerhet i forhold til mitt tidligere uttalte mål om å kun kjøpe klokker jeg vil bruke selv.
Eksempel på 5500: