Om forskuttering av prisoppgang i annonser

Er det ikke sannsynlig? Jeg bare antar siden det da er et år siden sist. Ref Bjerke; så er det kommet prisøkning i Nederland, og at det ikke er usannsynlig at det kommer her også.

Det er ulike valutamarkeder, så det er antageligvis ikke en sammenheng mellom Nederland og Norge slik sett.

Jeg sier bare hva Bjerke har sagt til meg. Jeg har dessuten aldri hevdet at det blir prisøkning. Jeg har kun nevnt at det kanskje kan bli det.

@Loevhagen Bruktmarkedet er trått nok som det er jf. de jeg snakker med, så tviler på at en prioppgang på nytt og følgelig opp i pris på brukt vil gi særlig mange salg. Føler at disse glosene som folk pumper ut i god Elkjøp/Expert ånd bare blir for dumt, men meg om det :)

Hvis dere spør norsk Rolex AD om modell, nå på denne tid, og de ikke har den på lager, så tar de forbehold om prisstigning. Den har tidligere kommet i mars/april.
Synes det er greit å opplyse om dette i en salgsannonse som legges ut nå i disse tider. Hadde ikke gjort det om jeg hadde annonsert høsten 16.

Det er ikke brukt noe bastant språk eller skråsikker påstand om prisoppgang eller leveringstid i annonsene det vises til. Jeg tolker det ikke slik at det er snakk om løgn eller forsøk på å villede noen.

Hvorvidt man mener det er unødvendig å opplyse om dette, eller at man er kritisk til det man opplever som motivet er én sak. Men slik jeg vurderer det, er det helt "innafor" å nevne mulig prisoppgang/leveringstid, dersom man ønsker å kommunisere dette ut.

Kjøpere bør selv undersøke og vurdere om de syns selgers påstander er rimelige, og eventuelt noe man

Jeg har dessuten aldri hevdet at det blir prisøkning. Jeg har kun nevnt at det kanskje kan bli det.
Det var politikarsvaret sitt det Bergen..

@Jon Henrik
Så det vil sei at det som openbart vert tolka av andre medlemmar som spekulative påstandar, ubegrunna ytringar, synsing, skremming, verbal oppviggling for endring i markedet eller "alternative facts" no er stovereint i salgsannonsar sidan det ikkje er bastante/skråsikre uttalelsar?

Er det verkeleg slik me ønskar å ha det her? Er det slek me vil ha salgsannonsane? Grunnen til at det vert gjort er vel openbar? Dei vil presse prisen til premium, og vil ha raskt salg.
Merkar eg er relativt uenig i denne framgangsmåten ved salg, og at det skal være OK å slenge ut den type påstandar hemningslaust.

For ein gong skyld verkar eg og @Loevhagen til å væra på bølgelengde ;)

Redigert av en moderator:
Det var politikarsvaret sitt det Bergen..

@Jon Henrik
Så det vil sei at det som openbart vert tolka av andre medlemmar som spekulative påstandar, ubegrunna ytringar, synsing, skremming, verbal oppviggling for endring i markedet eller "alternative facts" no er stovereint i salgsannonsar sidan det ikkje er bastante/skråsikre uttalelsar?

Her er vi delvis uenige i tolkningen av annonsenes innhold.

@Jon Henrik Det er helt greit det, ringrevene i dette gamet går ikke på slikt allikevel tror nå jeg. Det er derimot synd om de ferskeste medlemmene går på dette luftslottet som det vises til om det ikke stemmer.

Jeg ville iallefall følt meg lurt av selger i etterkant om jeg kjøper noe jeg blir foret at vil gå opp i pris og så stemmer det ikke. Erfaringsmessig har vel prisene gått opp rundt denne tiden, men det er vel ikke noe fasit på dette og klokkemerkene flagger vel ikke prisoppgang i forkant?

@Jon Henrik Det er helt greit det, ringrevene i dette gamet går ikke på slikt allikevel tror nå jeg. Det er derimot synd om de ferskeste medlemmene går på dette luftslottet som det vises til om det ikke stemmer.

Jeg ville iallefall følt meg lurt av selger i etterkant om jeg kjøper noe jeg blir foret at vil gå opp i pris og så stemmer det ikke. Erfaringsmessig har vel prisene gått opp rundt denne tiden, men det er vel ikke noe fasit på dette og klokkemerkene flagger vel ikke prisoppgang i forkant?

Slapp av, ingen fare - prisene på Rolex vil alltid gå opp:D

Dette er vel bastant språk @Jon Henrik ?

Screenshot_2017-01-30-23-02-23.png

En kompis av meg fikk denne fra norsk forhandler i går:eek:bs obs. nye priser i februar eller mars.

At det blir prisøkning i feb/mars føler jeg meg trygg på. Nå er jeg bare spent på hvor nærme ti-tallet de legger seg.

Hvis prisene går opp her til lands, men ikke i land som UK, får man vel igjen et voldsomt trykk på den side av fjorden. Det er jo allerede noen tusenlapper å spare på å hente de selv.

Kjøpere bør selv undersøke og vurdere om de syns selgers påstander er rimelige, og eventuelt noe man

Är faktiskt ganska förvånad över dessa rader även om jag vet att du menar väl.

Jag anser att på ett entusiast forum skall det inte vara rum för missförstånd och misstolkningar i en säljares annons. Jag står till 100% att jag inte gillar att sälja med förlust:( Men jag står även 100% för att jag aldrig medvetet skulle missbruka min kunskap medvetet om att göra en bra deal på någons okunskap. Även om det är köparens ansvar att checka pris och 100a andra saker om detta är en bra handel.

Jag har även denna mentaliteten på Finn.no dum som man är för jag gillar inte lura människor för att uppnå en god handel ifrån en part. Sen att alla kan göra ett misstag är ok men jag upplever per idag att nästan ingen uppfyller kraven på en god annons här på Tidssonen.no se nedan:

2.4 Anbefalt informasjon i salgsannonse:

– Gjenstandens produsent og modell/typebetegnelse.
– Beskrivelse av gjenstandens stand.
– Hvor produktet befinner seg.
– Pris eller prisantydning.
– Bilder av gjenstanden.

Beklagar att detta inlägg möjligtvis inte passar under denna rubrik som denna tråd egentligen omhandlar men jag tar chansen att lägga in lite konstruktiv kritik.

Allt väl allt gott / Xalle