Omega America`s Cup

Medlem
28. des. 2009
Hei

Nykommer her. Er eier av den America`s Cup - klokka som i vår var tilsalgs fra Esaias Solberg.
Et nydelig ur, og det så ut som nytt når jeg fikk det. Ikke en eneste ripe :D

Ga prisforlangende og har vært svært fornøyd fram til nå. Har nemlig sett at den sakker mye. Opp mot ca 2 min i uka.

Bør vel ta en service på den men er det noen som kanskje har en ide om hva som evt er problemet ? Andre med lignende erfaringer ?

Som den grønnskollingen jeg er så lurer jeg også på om noen her vet hva slags verk som sitter i denne ?

Ser at det besittes en mengde kunnskap om omega her inne, og at jeg heldigvis ikke er alene om å like "meningsløst" dyre klokker :mrgreen:

Det er ikke alltid like lett å forsvare et klokkekjøp i denne priskategorien som i tillegg til å gå mer upresist enn en seiko til 2000 kr også var brukt ved innkjøp. 8)

Utenom Omega liker jeg godt Zenith. En defy classic er i mine øyne også et flott ur .

Takker på forhånd for evt svar og kommentarer

Hei!

Jeg har selv sett klokken din da jeg var innom Esaias Solberg i vår. På hjemmesiden står det følgende: "Alle våre ur er sjekket og overhalt av urmaker og leveres med ett års bruktgaranti". Slik sett kan du gå tilbake til butikken å klage dersom du ikke er fornøyd. Her skal det være utført overhaling allerede, og du bør derfor stille butikken spørsmål ved hva som er gjort og eller ikke gjort. Her må du være streng å stå på kravene dine!

To minutter i uka er ikke noe å bry seg om. Jeg hadde en gang i tiden en eldre (år1952) Seamaster som sakket 8 sekunder på 4 uker hvilket er ekstremt bra. Jeg har ikke hatt noen andre mekaniske klokker som har vært i nærheten av dette. En Rolex Datejust som jeg kjøpte ny fra norsk Rolexforhandler gikk et til to min for fort i døgnet. Etter å ha hatt klokken i et år ramlet rotoren til opptrekket av og lå og skramlet inne i kassen. Leverte den til rep hos forhandleren jeg kjøpte den, da jeg fikk den tilbake gikk den mellom 5 og 12 minutter for fort i døgnet.
Jeg ville nok ikke brydd meg noe om å gjøre noe med den Omegaen din. Hadde det vært en quartz innmat i den så ville avviket på 2 min/uke vært noe å henge seg opp i.

Omega seamaster a.c. er forøvrig en vanvittig fin klokke. Helt klart en av toppene på min ønskeliste. :D

Er ikke den chronometer sertifisert? I såfall er vel 2 min i mnd litt mye?

At rolexen til forige poster gikk flere min feil i døgnet er vel helt uakseptabelt?

Hei igjen

Takker for respons. Kommer til å ringe esaias solberg i morgen og fortelle om problemet. Klokka blir ikke brukt akkurat nå, så jeg vet ikke om den gåklr enda saktere eller hva.

Bruker for tiden en seiko premier automatic som går temmelig godt. Kjøpte den gjennom finn.no av et postordrefirma, tror de holdt til i trøndelag. En veldig pen klokke med skinreim.

Er det noen her som har erfaring med Lervik ur i Haugesund ?

Hei Rocky,
Solberg har en meget dyktig og erfaren urmaker.
Han justerer klokken uten problemer.

Har kjøpt flere klokker hos Lervik Ur og er veldig fornøyd. Handler nå kun hos Lervik Ur faktisk så sant de fører merke jeg er ute etter. Jeg kan dermed også anbefale de på det varmeste :D

Var i kontakt med Esaias Solberg i dag, og opplevde bra service synes jeg. Bare å sende omegaen. De ordner resten. Avviket jeg har målt er alt for mye og en service må til.
Betalte vel i grunnen en høy nok pris for uret i forhold til hva jeg har sett andre americas cup ur har blitt annonsert for, så at jeg får god service veier opp for innkjøpspris.