Omega Aqua Terra! 38.5 eller 41.5?

Medlem
11. juli 2014
Hei alle klokkefolk eller urfolk,
Fikk her forleden plutselig lyst på en skikkelig klokke, så etter litt kjapp research fant jeg en modell jeg likte veldig godt, Omega Aqua Terra Blue Dial!

Men så kommer spm'ne om hvilken størrelse, hvor bør jeg handle, hvor får jeg best pris osv.
Ang størrelse, så fikk jeg sett på både 38.5 og 41.5, men vanskelig å finne en favoritt. Måler 19.5cm rundt håndleddet, hva mener dere jeg bør gå for?

Etter å ha lest litt rundt på nettet, så ser jeg folk får rundt 10-20% avslag på ny Omega, gjelder det samme her på berget?
Hva kan jeg forvente meg av rabatt hos feks. Larsen, Lervik og Bjerke?

Håper ekspertene her vil hjelpe en kommende klokkekjøper:)

Jeg hadde 41,5, og har ca samme størrelse som deg på armene. satt som et skudd! Blå er uten tvil griselekker, men prøv også de andre fargene for du tar avgjørelsen. Personlig gikk jeg for ryders cup. Flott klokke, godt urverk! Prøv begge størrelser, du kan bære begge, men smaken er som baken:p

Rabatten

Når det gjelder størrelse og fargeskive, så får dette være noe du kommer frem til selv. Men angående rabatt får du ikke rabatt hos Bjerke hvertfall. Var på paleet en uke siden og der sa han at han kunne slå av 900 kr, liksom. Da ville prisen blitt 33 000 blank og ikke 33 900 som er opprinnelig listepris. Når det gjelder andre ADs tror jeg de er litt mer sjenerøse, men å forvente 20 % avslag er en utopi. :)

Tror trådstarter refererer til at mange ADer er "tvunget" til å slutte med Omega, og har da solgt ut modeller på lager for 15-20%. Som bl.a Thorbjørnsen i Stavanger. Men spørs om det er så mange av de mest populære modellene igjen..

Takker folkens!:cool:
Jeg ser det er en ny modell "master" som er kommet, er den gamle på vei ut eller er den nye itillegg til?

Jeg får ta ett par tlf'er rundt til forskjellige AD'er, forventer ikke å få 20%, men selgere som sitter på sin høye hest og ikke møter kunder litt på veien kan godt få beholde klokkene sine for min del!
Men håper uansett jeg får et greit tilbud her hjemme, da jeg helst vil legge pengene i en norsk forhandler:)

En ting jeg lurer på, hvordan klarer uret seg sånn i daglig bruk? Tenker da på riper og slitasje generelt, kan evt overflate slitasje fikses eller repareres?

Takker for svar

Jeg er den lykkelige eier av en AT bluedial 38,5mm. Håndleddet mitt er smalere enn ditt, så for meg var ikke 41,5mm aktuelt.
Den blå skiven er helt nydelig. Fargen skifter fra ganske lys i direkte sollys, til nesten svart i mørkere omgivelser. En allsidig look som både er sporty og stilig.

Kan anbefale Urmaker Christensen på Storo for kjøp. Fantastisk service, og de kan sikkert gi deg en god pris også.

image_zps9ada0cab.jpg

Takker for hjelp folkens!
Var innom Sandvik storsenter å fikk prøvd begge str igjen, kan ikke se en annen utvei enn 41.5mm!
38.5 så greit ut på avstand, men den ble litt puslete ved litt nærmere avstand, sikkert mye pga jeg har litt stor hånd.

De hadde jo ikke blå skive inne, men føler meg ganske trygg på det valget:cool: