Omega Aqua Terra Chrono GMT cal.9605

Medlem
4. des. 2011
Sted
Rogaland
Noen som har sett denne live? Finnes veldig lite bilder av den på nett, men husker jeg ble forelska i den med en gang den ble lansert... Etter å eid 6 PO's, deriblant en POC som ble for tykk, så lurer jeg på om dette er Omegaen for meg. Har lyst på en Omega med inhousechronograph, POC blir for tykk, DSOTM har for lav vanntetthet (og blir for dyr), men denne er ganske perfekt. Det eneste "problemet" er at jeg ikke ønsker den på lenke eller skinnrem, men en gummirem eller vanntett tekstilrem i DSOTM-stil. Er DSOTM-reimen vanntett? Lær eller gummi på innsiden?

Litt bilder.

http://i.imgur.com/19wIAUK.jpg
19wIAUK.jpg

Ze11vVz.jpg

Gfm5Pc2.jpg

Omega_2013Novelties_13_zpsc020f752.jpg

attachment.php

DSOTM-remmen har noe karbon-aktig på utsiden og lær på innsiden. Om det er syntetisk eller ikke er jeg ærlig talt ikke helt sikker på. Det lukter ekte, men det kan fremdeles være hoax.

Jeg tror eksempelvis en Omega-NATO hadde vært flott på den klokken, eventuelt gummi som du sier.

Jeg synes også uret ser nydelig ut. Jeg formoder denne er nesten helt ny ettersom den har et 9xxx-verk? Synes virkelig den så flott ut, og må simpelten enable deg slik at du kjøper en og legger ut et hav av bilder.

Og ja - DSOTM hadde vært helt perfekt om den var vanntett til 100 meter. Slik det er nå er jeg nesten litt redd for å bruke den når det regner :D Men - det er derfor man har en Planet Ocean i reserve. Den er jeg fint lite redd for å bade i absolutt alt med.

• Liker
Reaksjoner: Fosen
Kjøp den og flipp den til meg @Timebandit ;) Den er nydelig! Den ligger faktisk på rundt 70k veil nå, skremmende i grunn...
Når først prisene på klokker er blitt så galemattias som de er,syns jeg ikke 70K for denne er så ille.
Tenker da på hva en Rolex Submariner koster (ca 70K) uten komplikasjoner (dato ?) ........

Godt poeng! Er vel bare jeg som savner "gamle dager" og gamle priser :) Dette er vel den nye standarden, så sånt sett er ikke 70´ mye for denne.