Omega Chronostop

Jeg mener det er ett 865 manuelt verk i denne. Er du sikker på at det er denne Chronostop Omegaen du er lysten på? Den ser rimelig SKAMpolert ut.

Jeg har prøvd å finne hva denne klokken har for urverk.
har fått antydninger, men ble ikke sikker i og med at det var så mange typer Chronostop klokker fra Omega.

Hei,
Det finnes egentlig bare et mulig urverk for en chronostop med dato, tror jeg: cal 920.

Omega_920.jpg

Seint på banen her...

Uansett: Det er en referanse 146.012, cal. 920 (har sett noen med 930 også, usikker på om dette er franken) fra rundt 1970, produsert/satt sammen eksklusivt for det italienske markedet av Fontana og distribuert av den Italienske agenten De Marchi.

Kassen er overpolert som allerede nevnt, og det er altså en "front-loader" dvs. en kasse som ikke har baklokk, verket og skiva kommer ut fra forsiden.

Disse har en mer proprietær måte å feste lenka på (samme som Dynamic), noe som gjør den litt mer vanskelig å bruke med f.eks. skinnreimer osv.

ehh... ? @SpaceCowboy
mener du at baklokket ikke er et baklokk?
$_57.JPG

Jepp, også kjent som "monocoque". Verktøysporene i baklokket har i utgangspunktet ingen funksjon, kun til pynt. Vel, kanskje sporene kan ha en funksjon ift å få av og på lenka, det kan være, jeg har selv ikke hadd anledningen til å ta og føle på en 146.012 sjøl.

$_12.JPG

Som bildet ovenfor viser er kassen helstøpt, hvor all innmat kommer ut på forsiden.

$_12.JPG

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: lobergen
var kjent med monocoque kassene til Cosmic modellene ( som ikke har sporene)
fra ditt bilde ser det mer ut som en ring som har nok noe med lenke å gjøre.