Omega Constellation 18k - 1969 m/originale papirer.

Medlem
1. juni 2011
Hei,

Etter gjennomgang av min fars dødsbo kom jeg over denne klokken.

- Omega Constellation 18k - 1969 med gull lenke.

Følgte også med orginalt sertifikat på uret datert 03.07.1969

Mov.No. 21301156
Ref. BA 168006.

Uret ser ut til og være i 100% originalt stand, og det virker som om det ikke har vært overhalt på en stund.

Da jeg ikke innehar noen form for kunnskap om ur, vil jeg selvsagt ta med dette til en urmaker for takstering.

Men er jo selvsagt veldig nysgjerrig på hva dette kan være verdt ute på markedet.

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Buddy.

Har dessverre ingen ide om verdien, men vil bare forsøke å forberede deg på at urmakers taksering sier noe om hva du må betale for en tilsvarende klokke i dag - altså en forsikringstakst. Det er noe helt annet enn hva markedet nødvendigvis er interessert i å betale.

Når det er sagt, utrolig å finne noe slikt da :). Ikke så vanlig å ha originale papirer på slike gamle klokker. 18k er vel hakket mer uvanlig enn 14k og mulig jeg husker helt feil, men var det ikke noe lignende ute for salg her for 30' eller så for en stund siden da mon tro?

Hadde min far etterlatt meg en Omega Constellation 18k i steden for en liten quartz hadde jeg nok brukt den mer enn hva som er tilfellet for meg - selv om den fortsatt er noe av det mest dyrebare jeg eier.

Basically, tenk deg vanvittig godt om før du evt. selger klokken. Du vil aldri få en klokke med den historikken igjen.

Jeg foreslår at vi stenger denne tråden og fortsetter i den identiske tråden i Omega-forumet.