Solgt Omega Constellation Chronometer Date Stål 168.017

Medlem
10. aug. 2009
Sted
Bergen
Omega, Constellation 168.017 fra 1966 ( ifølge verkets serienr.)

Sjelden chronometer ( i stålutgaven) i original stand.
Constellation C-case er et godt eksempel på G.Gentas fokus på proporsjoner og de tidligste utgavene som denne benytter det verket som anses av mange som det beste automatiske chronometerverket fra Omega: caliber 564
Alt er originalt, signert og i perfekt stand:
- original lenke 1040 ( denne passer meg akkurat med håndledd på 18 cm men vil ikke passe større håndledd)
- originalt verk cal 564, uret er bare blitt brukt sporadisk i mitt eie og ikke målt for presisjon uten at jeg merket noe avvik. Jeg besitter ingen servicehistorikk, opptrekket er smidig, gangreserven er god, datoen skifter som den skal, quickset virker perfekt ved å dra kronen helt ut.
- original lytefri tallskive med onyx markører og tritiumperler ( skiven er fri for korrosjon, med lupe ser en dog at urmakeren laget et par merker i senter under viserne ifm en service)
- originale rette visere med sorte fyllinger og patinerte tritium fyllinger på tuppen.
- originalt perfekt hesalite glass med riktig tynn sølvfarget ring og synlig logo.
- kassen, baklokk og bezel har beholdt alle de skarpe kantene og den opprinnelige finishen ( uret kan ikke ha blitt brukt mye i løpet av 50 år)
- original krone

fullsizeoutput_13b.jpeg

fullsizeoutput_12b.jpeg

fullsizeoutput_125.jpeg

fullsizeoutput_12d.jpeg

fullsizeoutput_12f.jpeg

fullsizeoutput_131.jpeg

fullsizeoutput_133.jpeg

fullsizeoutput_135.jpeg

fullsizeoutput_139.jpeg

L1110763.JPG

fullsizeoutput_13d.jpeg

fullsizeoutput_13c.jpeg

Klokken og selger befinner seg i Bergen ( F2F, Norgespakke eller EON), jeg har bare hatt hyggelige erfaringer med andre klokkeentusiaster siden forrige århundret og akter å fortsette i samme spor.

ønsket pris: kr 6500,

Redigert: