Omega Constellation dameur - hvilken verdi?

Medlem
24. okt. 2016
Sted
Oslo
Hei. Jeg har et 12 år gammel Omega Constellation dameur, som har ligget ubrukt lenge da urverket har stoppet. Den ble kjøpt for 12.000 for 12 år siden. Prisene har steget siden den gang. Tilsvarende modell koster i dag kr 23.000 som ny.
Pris for overhaling og helt nytt urverk hos Urmaker Christensen er 3-4.000. Da blir den som ny. Jeg synes imidlertid ikke det er verdt det, da jeg vil ha ny klokke uansett. Så jeg forsøker å selge den på Finn som den er til kr 6.000, med informasjon om at den må repareres for ca 4000,-.
Da vil den mao koste kr 10.000. Er dette en rimelig prisvurdering, synes dere? Flere har vist interesse, men ingen har kjøpt ennå.
Pfh takk for svar.

Dette vil jeg regne med blir "helt hinsides".... 10 laken for en 12 år gammel Constelation (quartz?)!
Hvis den må repareres for fire-laken og du ønsker seks, så blir den nok ikke solgt.

Jeg har selvfølgelig regnet med at du har pene bokser og papirer på klokken.
Du bør nok gå ned i pris.

8

Dette vil jeg regne med blir "helt hinsides".... 10 laken for en 12 år gammel Constelation (quartz?)!
Hvis den må repareres for fire-laken og du ønsker seks, så blir den nok ikke solgt.

Jeg har selvfølgelig regnet med at du har pene bokser og papirer på klokken.
Du bør nok gå ned i pris.

8

Ja, har papirer / sertifikat og bokser på klokken. Klokkebutikken forteller at Omega-klokker har steget veldig i verdi, som tydeligvis også gjelder brukte. Derav den høye prisen for full reparasjon. Også med tanke på at klokken er brukt i 5-6 år av de tolv, og ser deretter (pen) ut. Men det er mulig det er for mye å forvente likevel. Jeg er blitt tilbudt 4500, og to andre har vist interesse, så jeg vet ikke helt.

Ta de 4500 og løp.
Det foregående taler i komprimert utgave ønsker å uttrykke er sannsynligvis at
  • Dameur er lite ettertraktet, siden damer nå for tiden gjerne bruker herreur
  • Quartzur er lite ettertraktet blant folk med klokkeinteresse
  • Constellation er en lite ettertraktet serie fra Omega
  • Urverket er defekt
Med andre ord: Hvis noen har gitt deg et bud på kr 4500 for en liten Constellation med et defekt quartzverk bør du sannsynligvis skynde deg å takke ja til budet, uansett hva et tilsvarende nytt ur måtte koste.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det foregående taler i komprimert utgave ønsker å uttrykke er sannsynligvis at
  • Dameur er lite ettertraktet, siden damer nå for tiden gjerne bruker herreur
  • Quartzur er lite ettertraktet blant folk med klokkeinteresse
  • Constellation er en lite ettertraktet serie fra Omega
  • Urverket er defekt
Med andre ord: Hvis noen har gitt deg et bud på kr 4500 for en liten Constellation med et defekt quartzverk bør du sannsynligvis skynde deg å takke ja til budet, uansett hva et tilsvarende nytt ur måtte koste.

Skjønner. Takk for innspill.