Hei , jeg arvet for noen år siden en Omega De Ville klokke og lurer nå på om det er verdt å ha denne inne for service/rens osv. , evt. for salg senere.
Jeg kjenner ikke noe særlig til klokker så håpet å få noe hjelp her.
Klokkehuset er gullfarget (ekte gull?) , med merke 166.033 , tool 106 på baksiden.
Har googlet meg frem til at klokken er mest sansynlig fra rundt 1969-1970.
Reimen ser ikke original ut , har blitt noe misfarging på huset fra reimen over årene som må renses vekk.
Alt fungerer på klokken , alle instillinger med kronen fungerer og armer/visere går som normalt.
Spørsmålet mitt er : er dette en klokke som har en verdi som skulle tilsi at jeg bør bruke noen tusen på å "shine" den opp og få en ordentlig lærreim , eller er verdien på klokken såpass lav at det ikke er mye å hente?
Har ingen papirer på klokken men har den originale esken.
Har lagt ved noen bilder :
Jeg kjenner ikke noe særlig til klokker så håpet å få noe hjelp her.
Klokkehuset er gullfarget (ekte gull?) , med merke 166.033 , tool 106 på baksiden.
Har googlet meg frem til at klokken er mest sansynlig fra rundt 1969-1970.
Reimen ser ikke original ut , har blitt noe misfarging på huset fra reimen over årene som må renses vekk.
Alt fungerer på klokken , alle instillinger med kronen fungerer og armer/visere går som normalt.
Spørsmålet mitt er : er dette en klokke som har en verdi som skulle tilsi at jeg bør bruke noen tusen på å "shine" den opp og få en ordentlig lærreim , eller er verdien på klokken såpass lav at det ikke er mye å hente?
Har ingen papirer på klokken men har den originale esken.
Har lagt ved noen bilder :
Redigert: