Solgt OMEGA DE VILLE AUTOMATIC (CA 1975)

Medlem
3. feb. 2016
Sted
Bærum
Klokken selges på vegne av en kollega, som ikke er bruker her. Han har arvet klokken av sin mor. Hun kjøpte/fikk klokken på syttitallet da hun jobbet på Bjerke, side om side med Halvor Bjerke. Dette kan visstnok med enkelhet bekreftes iflg kollegaen min (han jobbet selv ekstravakter på Bjerke i tenårene).

Klokken har et spesielt utseende, med sin "tank-case" og speilskive, og er et flott dameur. Klokken kan imidlertid godt brukes av en herre, men det fordrer kanskje at rem byttes til noe litt mindre damete - mitt håndledd er forresten sånn ca 17cm, se bilder mtp størrelse nedenfor. Jeg har sett noen herremodeller fra samme periode, som ser temmelig like ut, men med unntak av rem.

UR
Omega De Ville Automatic

SPESIFIKASJONER
Modellnr: 551.067
Verk: Automatisk. Cal 663. 24 jewels.

ALDER OG HISTORIKK

Klokken er fra ca 1975, se ovenfor.

TEKNISK/KOSMETISK TILSTAND
Rent kosmetisk vil jeg si klokken er i svært god stand. Dette er en klokke som har tilbrakt brorparten av sitt liv i en kommodeskuff på soverommet til en eldre dame.

Teknisk tilstand er litt vanskeligere å si. Klokken går fint iflg kollegaen min, men har antakelig aldri vært på service. Jeg har ikke målt klokken på noe vis, men en må vel kunne anta at det er et servicebehov.

PRISANTYDNING
Ikke lett å sette pris her da jeg kun finner ett eksemplar på Internett å sammenligne med, og det er en litt eldre annonse på ebay – tilsvarende modell, men med gullplett og i dårligere kosmetisk stand til USD 400.

Pris settes til kr 2 000.

Ur og selger befinner seg i Oslo/Bærum.

BÆREREDSKAPER
Original rem.

BOKS OG PAPIRER
Nei.

MINE BILDER
20171120_095739.jpg

20171120_095941.jpg

20171120_100021.jpg

20171120_100154.jpg

20171120_100102.jpg