Omega Deville GMT! Erfaringer/Meninger?

Litt liten kasse etter min smak, men en flott klokke! Spesielt likte jeg den grå skiven, nydelig.

I utgangspunktet er jeg skeptisk til ting fra ebay. Selgeren sier du kan få se klokken før du byr, hvorfor ikke møtes hos en urmaker å få bekreftet at den er ekte?

Omega Deville var vel den første modellen som fikk den co-aksiale gangen. Jeg mener å huske at de hadde litt problemer starten. Hvis klokken er fra 1999/2000 ville jeg heller sett etter noe annet for å være på den sikre siden.

De første de ville klokkene hadde co-axial 2500A. Disse hadde en del negative tilbakemeldinger.
Ganske sikker på at den som er avbildet har en "C" versjon og dermed samme kaliber som du finner i Seamaster GMT co-axial dvs den nyeste varianten.

Personlig ville jeg valgt noe annet pga 38 mm kasse.

38,7 = tilnærmet 39 :p

Og uten bezelring er vel urskiven større enn på blant annet Submariner og uret virker dermed større? Får se om jeg får tatt en titt iløpet av dagen! :mrgreen:

Jeg liker den svært godt, spesielt på lenke. Hvis du kjøper, og senere finner ut at den ikke er noe for deg (noe som vel ikke er helt usannsynlig :) ) , så send meg en PM.

rkjersem skrev:
38,7 = tilnærmet 39 :p
Og uten bezelring er vel urskiven større enn på blant annet Submariner og uret virker dermed større? Får se om jeg får tatt en titt iløpet av dagen! :mrgreen:
Det er en god betragtning.
Både urets fysiske størrelse og design har betydning for, hvor stort det opfattes på armen.
Fra "Omega Link Centralen" på den danske side, har jeg sakset et link Klik, der beskriver dette.

Med venlig hilsen - Geodoc.DK