Jeg har arvet et Omega Geneve gull ur nylig.
Uret er gull og lenken er det samme.
Ref nr inni i uret er 131041.
Uret er fra 1960 tallet.
Er det noen som har peiling på hva dette kan være verdt og om dette er et godt ut.
Litt vanskelig å svare på uten noen bilder. Mye kommer ann på standen og originalitet.
Referansenummeret du oppgir stemmer ihvertfall fint overens med at det skal være en Omega Geneve i 18K gull OMEGA Watches: Vintage Watches Database
(bildet i linken ovenfor skal du ta med en klype salt)
Når det gjelder verdi så er jeg desverre ingen ekspert, men jeg vil tro at 9000-10000 kr vil være rimelig å anslå, gitt at klokken har hatt service det siste året. Men her må nok andre med mer erfaring komme inn og bekrefte. Kanskje @SpaceCowboy kan komme på banen med litt ekspertise?
Edit: Forøvrig hadde kanskje denne tråden passet bedre inn i vintage-forumet der ekspertene hyppig vanker? @Juice
Når det er sagt, kan jeg jo svare på den viktigste delen av spørsmålet ditt: Ja, det er godt ur! Urverket (Omega kaliber 601) er av bra kvalitet, og det er enkelt å få service på den hos uavhengige urmakere som Ossur Solheim, Vidar på Kolbotn Ur eller hos Erik på Sagene (tidligere Walther Bjerke i Bentsebrugata).
Pris? Tja. Er det en stålvariant, eventuelt gull-på-stål, ca. 4-6.000 avhengig av tilstand. Er det 18 karat gullkasse er vi nærmere prisen @acnorway nevnte, kanskje litt over (10-13.000), også avhengig av tilstand.
Som du skjønner er tilstand viktig: Derfor er det umulig å si så mye mer uten bilder!