Omega Geneve verdi?

Medlem
8. juni 2012
Sted
Engavågen
Jeg har en Omega Geneve (1969?) Cal 601.
Den kommer rett fra service å fikk byttet pakning å krone der. 24mnd garanti står det på kortet. Det kostet 2550kr.
Glasset er uorginalt med lit små riper.
Er usikker på om baklokket hører til denne klokken siden det står seamaster på den.
Er det noen som vet hva den er verdt?

Slenger med noen bilder :)

Men heter den Seamaster Geneve da eller bare Geneve.
Prøvde å finne en lik på nett, men fant ingen med bilde av baklokket.

Men heter den Seamaster Geneve da eller bare Geneve.
Prøvde å finne en lik på nett, men fant ingen med bilde av baklokket.
Tror ikke du skal legge for mye i det @tormod88 . Har selv en Geneve fra 70-tallet og den har et helt streit baklokk med Omega-logoen på og ingenting annet. Geneve var jo entry-level versjonen til Omega, så det er ikke helt utenkelig at enten er lokket originalt og plukket sammen av noe de hadde ekstra fra en Seamaster, eller så har en urmaker byttet baklokket en eller annen gang i tiden. Tror ikke det har noe særlig å si for verdien.

Skal ikke være uenig med MinuteRepeater, men ville kanskje prøvd meg med 4,000 kr for din jeg basert på skive og stand. Husk at eldre Seamastere også går alt fra 4-6k, og de er gjerne mer ettertraktet enn Geneve.

• Liker
Reaksjoner: tormod88
Den holder tiden sinsykt bra. Jeg stillte den samme dag som jeg fikk den tilbake. Å nå nesten 2 uker senere er det ikke noe nevneverdig avvik på minuttviseren. Er ikke hacking så har bare stillt minuttviseren nøyaktig når jeg fikk den. Har aldri hatt så nøyaktig vintage klokke :p