Solgt Omega Globemaster 39mm med blå skive

Medlem
24. feb. 2011
Sted
Oslo
Lufter min nydelig Omega Globemaster (ref: 130.30.39.21.03.001) med blå skive for salg. Klokken er tatt ut, av meg, hos norsk AD i mars 2016 og er fortsatt under Omegas internasjonale garanti.

Globemaster var den første klokken Omega lanserte med den da helt nye sertifiseringen Master Chronometer, som setter strengere krav til klokkens nøyaktighet og resistans mot magnetisme enn den vanlige bransjestandarden COSC. Testene blir utført hos METAS, Swiss Federal Institute og Metrology, og består av åtte unike Master Chronometer tester med presisjonskriterier på 0/5 sekunder per dag. Disse 8 strenge testene varer i 10 dager og tar for seg presisjon, magnetisk motstand, gangreserve og vanntetthet. Resultatene på hvordan din klokke gjorde det kan du se om du bruker en medfulgt kode og registrerer den på Omega sine nettsider. Jeg har ikke brukt koden, det vil si at du kan logge inn å se hvordan akkurat denne klokken gjorde det da den ble testet.

Klokken er blitt brukt pent i rotasjon med andre ur, men har noen obligatoriske hairlines på kassen. Klokken kom originalt med lenke, men jeg har stort sett brukt den på skinnreim, så lenken er som tilnærmet ny og uten slakk. I tillegg følger den en uåpnet Omega alligatorreim og foldespenne som koster rundt 7500 nytt.

Klokken kommer selvfølgelig helt komplett med Omegas inner- og ytterboks og alt av papirer. Om du vil, kan du også få med en forsikringstakst skrevet av AD i mitt navn. Ved snarlig handel, slenger jeg på et rødt Omega reiseetui.

Nypris er ifølge Omegas hjemmesider 69.300, jeg prøver meg på 40.000.

Er i hovedsak ute etter rent salg, men kom gjerne med bytteforslag. Foretrekker f2f i Oslo område, men kan potensielt sende med EON på kjøpers regning og ansvar. Har flere referanser fra kjøp og salg og har tidligere jobbet hos Urm. Christensen på Storo, hvor klokken også er tatt ut.

Vedlegg

• IMG_2767.JPG
    IMG_2767.JPG
    147,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_2763.JPG
    IMG_2763.JPG
    83,3 KB · Visninger: 0
  • IMG_2762.JPG
    IMG_2762.JPG
    84,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_2761.JPG
    IMG_2761.JPG