OMEGA GULL UR FRA 60 Tallet.

Medlem
11. mai 2013
Jeg har en gull klokke som jeg har arvet fra min bestefar han brukte den hele tiden så den har litt slitasje, jeg vurderer og ta den med meg til utlandet til en håndverker og få den restaurert siden han har brukt den de siste 40 årene.

Klokken er av 14/15 karats rødt gull. og jeg lurer på om noen vet hva en slik en er verdt?

Slik att jeg vet om har noen hensikt å reparere den.

Reperasjonen vil bestå av å rense den sette i nytt batteri og lodde lenken.

Jeg har en gull klokke som jeg har arvet fra min bestefar han brukte den hele tiden så den har litt slitasje, jeg vurderer og ta den med meg til utlandet til en håndverker og få den restaurert siden han har brukt den de siste 40 årene.

Klokken er av 14/15 karats rødt gull. og jeg lurer på om noen vet hva en slik en er verdt?

Slik att jeg vet om har noen hensikt å reparere den.

Reperasjonen vil bestå av å rense den sette i nytt batteri og lodde lenken.

Hei og velkommen,

Klokken er nok da 14karat gull, vanlig på den tiden. Er hele klokken gull, eller er det gull pålagt stål? Det vil også hjelpe en del vis du har mulighet til å laste opp bilder av klokken og informasjon som referanse nummer og caliber nummer (vil nok stå på innsiden av bakloket på klokken, og urverket) vil kunne hjelpe oss til å kunne si noe om ditt arvegods. Og hvorfor skal du ta klokken med deg til utlandet for restaurasjon?

Prøvde å dreie på lokket men det vil ikke av, hele klokken skal være av gull urskive og lenke.

Får ikke til å laste opp bilde, det url greierne skjønner jeg meg ikke på.

Hvis den er fra 60-tallet er det ikke batteri i den. Ta den med til en norsk urmaker og få han/hun til å se kjapt på den, så kan nok si noe om hva som evt. må gjøres og hva det vil koste.

Uten å ha sett klokken er det vanskelig å si hva den er verdt, men sannsynligvis ikke mer enn maks. 5-6.000,-. Det er nok mer trolig at den er verdt mindre enn det.

Det er sjelden det er noe økonomi i å restaurere gamle ur (bortsett fra enkelte merker), hvis du gjør det må det være fordi klokken betyr noe for deg.