Omega hverdagsbeater

Medlem
29. sep. 2010
Sted
Bryne
Heisann til Omega-folket

Jeg vurderer å gå til ansakffelse av en Omega til bruk som hverdagsbeater. Jeg er relativt ukjent med priser og modeller hva Omega angår, og håper derfor på noen tips.

Jeg fant denne på finn som som jeg synes er et pent eksemplar, men for å unngå bomkjøp hadde det vært kjekt å vite hva "ekspertene" mener om pris og objekt. Ref link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28162716

Quartzutgaven av denne med stållenke, gikk vel for 12000,- i butikken, automatic 2-3000,- mer. Smak og behag, men ser jo at 007 utgaven, er annonsert helt ned i 7000,- på finn.no nå. Sånn sett virket kanskje denne noe dyr i forhold? Det at den er trykktestet er jo bra, men husk at dette langt i fra kan sammenliknes med service (som koster mye mer). Har klokka i quartz selv, og det er en pen, klassisk klokke som ikke lengre er å få tak i ny! Lykke til :D

Modellen er kjempe tøff og det er mange her inne som liker denne, meg selv inkludert :) Og det er jo absolutt en klokke som passer den bruken du har tiltenkt den! Prisen på denne klokken var vel ca 16k rett før den gikk ut av sortimentet til Omega og jeg synes vel prisen på 12 000,- var litt stiv! Minuteman kjøpte vel den samme modellen for en liten stund siden til en del hyggeligere og mer riktig pris..! Klokken er fra 2005 og det ligger en service rett rundt hjørnet ,vis den da ikke har hatt det ganske nylig, trykktesten teller ikke der ;) Og det er jo evt fort rundt 3000,-.Så du bør forhøre deg om klokken har hatt en service (full overhaling). Remmen som er ganske ny har vel kostet rundt 1600,- fra forhandler ny.

Etter å ha skrevet en lang avhandling om meg og mitt klokkekjøp har jeg nå slettet alt og begynt på nytt.

Min er ett år nyere og ble levert med servicekvittering fra desember 2010. Pris 9K.
Du kan vente litt og prisen vil sannsynligvis reduseres, eller du kan prute med det samme.

Klokkekjøp handler om, for meg i alle fall, følelser mer enn fornuft. Og det er i grunnen helt ok, inntil et visst punkt. Jeg har nå nådd det punktet og bestilt noe skikkelig gammelt herk til en uhyrlig overpris - jeg bare måtte ha den...

Lykke til med klokkekjøpet - du vil bli fornøyd med en 2254.50 :D

Takker for gode og informative svar. Greit å ha noe fornuftig å komme med om en skal prøve å snakke ned prisen litt. Liker veldig godt klokken, så det kan godt hende det blir et kjøp. Avventer litt foreløpig og ser om det kommer en prisreduksjon...