Omega lommeur

Medlem
30. juni 2013
Sted
Drammen
Fikk kjøpt et Omega lommeur hos en brukthandel her om dagen til ganske beskjeden sum. Tenkte jeg skulle høre om det var noen her som kunne si noe om det. Følger lommeurene samme serienummer som armbåndsurene? Isåfall dateres klokken til 1929, men den er i såpass god stand både utenpå og inni at det virker jo nesten litt utrolig.

DSC_0362_zpsa162e9fa.jpg

Noen som kan si noe om logoen på baklokket?
DSC_0364_zps05758b00.jpg

Baksiden av baklokket:
DSC_0373_zps26d20f5a.jpg

Baklokket som er innenfor det første baklokket:
DSC_0367_zpsf5ced1af.jpg

På baksiden av dette lokket står samme nummer som på det første: 8731260

Urverket:
DSC_0371_zpsba9c4922.jpg

Serienummer på urverket:
DSC_0374_zps385b61c4.jpg

All tilbakemelding og hjelp settes stor pris på :) Beklager de vanlige dårlige mobilbildene..

Redigert:
Det ser ut som det er en etterkommer av den kjente caliber 19 som Omega tok mye ære av å produsere. Hvis jeg ikke tar feil så er nok dette en cal 40.6 L bidfun-db Archive: Watch Movements : Omega 40.6L T2

Dette er et verk som ble produsert mange av rundt de tider du beskriver du tror den er datert fra. Når det gjelder kassa så er den standard sølv 0,800. Graveringer av bokstaver er som oftest initialer av første eier etc.

Det ser ut som det er en etterkommer av den kjente caliber 19 som Omega tok mye ære av å produsere. Hvis jeg ikke tar feil så er nok dette en cal 40.6 L bidfun-db Archive: Watch Movements : Omega 40.6L T2

Dette er et verk som ble produsert mange av rundt de tider du beskriver du tror den er datert fra. Når det gjelder kassa så er den standard sølv 0,800. Graveringer av bokstaver er som oftest initialer av første eier etc.

Ja det ser veldig korrekt ut med første øyekast. Tenkte ikke på at graveringen kunne være initialer. Tidssonen leverer alltid på mine spørsmål! Takk for godt svar :)