Omega lommeur

Medlem
17. nov. 2010
Sted
Oslo
Hei folkens.
Etter å ha gravd i gammel morro på promperommet hos mor kom jeg over denne godbiten. Jeg kjøpte den for en 50-lapp på loppemarked som sneip. Er det noen som har peiling på hva noe sånt kan være verdt? Det mangler dessverre litt av skiva, ca klokka 12. Klokka går og holder faktisk tiden veldig bra. Mekanisk urverk.
Følgende er inngravert på innsiden av lokket:
  • 6304590A (Tror dette er et serienummer)
  • 0,8ΩΩ ( i en firkant)
  • 22527 (??)
  • 10929 (?? håndgravert)
  • 11-2-31 (mest sannsynelig dato, også håndgravert)

Hvis det viser seg at den er verdt noe legges den ut for salg. Er ikke spesielt fan av lommeur.

Bilder:
SAM_0633.jpg

SAM_0635.jpg

SAM_0634.jpg

SAM_0637.jpg

Anstein

Nå er ikke jeg noen kjenner av lommeur, men det er nok ikke noe særlig å hente der. Dette med tanke både på urets tilstand og lommeurenes lave popularitet.

På generell basis pleier det å koste mer enn det smaker å sette dem i stand, med mindre du har tenkt å beholde og bruke det.

Kom på at det er en bruker på watchuseek som heter Erik H (tror jeg) han er norsk lommeur-samler.

OK, takk for svar. For meg tar uret kun opp plass, legger det derfor ut på finn.no for noen hundrelapper. Sikkert noen entusiaster som kan være interessert. Ser de ligger på ebay fra 100$ og oppover. Sølvurene fra 200$ og oppover. Tror den jeg har er sølv.

Anstein