Omega nyheter, lite referat!

Chr

Medlem
1. feb. 2011
Sted
Oslo
Var for et par dager siden på Université of Omega, som er et kurs for butikkansatte hos Omega AD. Fikk siklet litt på den nye kolleksjonen, fikk desverre ikke tatt bilder, men skal lage et lite referat her, for den som måtte ha interesse :) Bilder lar seg sikkert spore opp på google, mye av det er vel kjent allerede. Er jeg førstemann på TS til å ha klådd på disse? :)

Ny Seamaster 300m:
Bølgene på skiven er borte, og er erstattet med en helt plain skive, der sort fortsatt er sort, men den blå har fått en litt friskere blåfarge enn tidligere. Bezelringen er i keramikk, som ser veldig bra ut! Likte den ved første øyekast, og synes de har klart å modernisere den, uten å ødelegge det klassiske ved den. Den har skjelettvisere som forrige generasjon, personlig skulle jeg ønske de hadde funnet frem sverdviserne igjen!

Ny Planet Ocean:
Kommer i titan, med og uten chrono, med 8500 eller 9300 (chrono) caliber, og har da blå farge. Tror denne bare blir tilgjengelig i XL, men ikke bombesikker. Ser veldig bra ut, og har bezelring i Liquid Metal. Fikk suget på modellen uten chrono, chronon er rålekker og veldig riktig, men 9300 caliberet gjør at den blir litt i tykkeste laget for mine håndledd. Titan gjør at vekten ikke blir et problem.
Kommer også i stål, med 8500/9300 caliber, da med bezelring i keramikk, som gir den et litt gråere inntrykk. Disse kommer i begge størrelser.
Kommer også en hvit damemodell i keramikk som ser veldig bra ut.

Aqua Terra:
Kommer med en ny skive, til nå har den vært i grå og lys farge på skiven, kommer en skive som er nærmere svart, som jeg synes var pen. Tidligere ville jeg lett gått for den lyse skiven, nå er jeg ikke fullt så sikker.

Speedmaster:
Kommer en spesialutgave, som jeg ikke husker nærmere, og kommer med en ny chrono med caliber 9300. Synes den så veldig bra ut på de første bildene, i virkeligheten gjorde den ikke et så godt inntrykk på meg, og ville tatt originalen any day!

Andre modeller:
Constellation, masse nyheter som ikke interesserer meg, men sikkert mange i østen :p
DeVille, en ny Hour Vision i blå som er veldig lekker, der inntektene skal gå til en organisasjon kalt Orbis, som arbeider med øyesykdommer i 3. verden.
Også mye annet, bl.a. seamaster spesialmodeller i forbindelse med OL i London, som denne gangen var veldig moderate, ingenting på skive/visere eller glass som ødelegger helheten. Mye bedre enn spesialmodellene fra tidligere! Resten husker jeg ikke, da jeg brukte det meste av tiden på seamasterne :)

Alt i alt synes jeg det var veldig mye spennende nyheter, og jeg tror Omega gjør mye riktig med disse nyhetene, de hever seg betraktelig, særlig med de nye manufakturverkene! COSC i Sveits har aldri tidligere gitt så gode karakterer til noe urverk som de har gjort på 8500!

Edit: Her er fangsten av give-aways:
IMAG0024.jpg

Takk for referat. Fint å ha noe "inside personell" her på TS som kan gi oss litt førstehånds informasjon.

Oioioi..Hva skuer mine øyne? En Mont Blanc - Omega edition og Omega lupe? Si ifra når du blir lei av dem :p

KAB

Omega har virkelig tatt et steg i riktig retning nå som de lager egne hairsprings. Blir spennende å se hvordan de påvirker nøyaktigheten over tid.

Er jeg førstemann på TS til å ha klådd på disse? :)

Vi var vel der sammen.:) Er det Julian? (pga bilde av Po) Flott referat btw. Mye spennende fra omega Ja. Siden klokke basillen bet seg fast har omega hvert en av mine favoritt merker og er definitivt også det etter denne presentasjonen !

Er mildt sagt spent på den nye Chronoen.. Må få klådd litt på den når den kommer. Har iallefall kun hørt positive tilbakemeldinger på den iallefall.. Skal ikke avskrive at jeg kan ryke på en smell der ;)

Får vi snart silikon-spring i herreutgaven av aqua terra chronometer?

Ser denne posten er et 1/2 år gammel. Men det har hvertfall kommet nå.

Så på en 38.5 herre hos AD i dag. Den hadde silicon. Selv om det det ikke står noe om det på klokken, eller på Omegas nettsider.