Omega Planet ocean eller TG carrera 1887?

Medlem
3. april 2015
Hva tror klokkefolket? Har egentlig lenge sett på tag heuer sin carrera 1887 i 43mm men har i det siste fått litt dillerium på planet ocean i 45.5mm og crono.
Prismessig så kommer tg best ut men de har økt priser veldig i det siste så forskjellen er ikke så stor

http://www.urverket.no/tag-heuer-carrera-calibre-1887-sort-stal-o43-mm-p-21570.html

http://www.urverket.no/omega-seamaster-planet-ocean-chrono-sort-stal-o455-mm-p-14304.html

Jeg ville kjøpt Omegaen. Ser bedre ut, tåler mer vann, strålende urverk (selv om Heueren du nevner har inhouseverk).

Jeg ville gått for Omegaen. Har hatt den selv. Et virkelig fantastisk ur. Inhouse kvalitetsurverk. Er veldig nøyaktig. Min gikk maks +/- 2s per døgn. Klokken gir også presence som en hockey puck på armen med sine ca. 240 gram. Tag Heuer er jo tøff den også, men på langt nær verdt den prisen imho :rolleyes:

Jeg har selv Carreraen (dog med Cal 16 og ikke in-house) og liker klokken meget godt både utseendemessing og hvordan den føles på armen.

Omegaen er også mektig flott, men personlig syns jeg den blir litt kjedelig, samtidig som den bygger VELDIG på armen.. Her må du teste den og se om du liker at den såpass stor :)

Er vel ikke stor tvil om at Omegaen kanskje har det beste urverket?!

Jeg synes Omegaen er stor og klumpete. Så lenge du ikke driver med dykking er Tag Heueren bra nok. Kjøp den du liker best utseendemessig ;) At Omegaen har hakket bedre urverk synes jeg ikke spiller noen rolle. 1887 er et lekkert urverk!

Jeg ville gått for Omegaen. Har hatt den selv. Et virkelig fantastisk ur. Inhouse kvalitetsurverk. Er veldig nøyaktig. Min gikk maks +/- 2s per døgn. Klokken gir også presence som en hockey puck på armen med sine ca. 240 gram. Tag Heuer er jo tøff den også, men på langt nær verdt den prisen imho :rolleyes:

+ 1

Go Omega!

Ok. Takker for svar :) Pleier å like ganske store klokker men testet breitling sin super avenger med sine 48mm og den ble i meste laget da.
Er det en urmaker i oslo område som har spesielt bra utvalg av omega?

Ok. Takker for svar :) Pleier å like ganske store klokker men testet breitling sin super avenger med sine 48mm og den ble i meste laget da.
Er det en urmaker i oslo område som har spesielt bra utvalg av omega?

Christensen på Storo-senteret og Bjerke i Paleet pleier å ha greit utvalg!

"Problemet" med Omegaen er vel sånn sett ikke diameteren, men høyden.. Du får ikke den inn i skorteermet for å si det pent..

Prøv den på er mitt råd.. Den er HØY!

Har kikket endel på versjonen uten crono også, ser endel fordeler med den. Rimeligere og renere utseende. Den er vel 14.5mm høy og det er omtrent som uret jeg har i dag.

Da blir det omtrent på krona samme pris som Tag`en og litt vanskeligere valg.

Dette blir vel egentlig smak og behag?
Gå etter den klokken som gir deg godfølelsen på armen, ikke bilder eller omtaler.

For min del fanget håndleddet mitt PO'en når den kom på. Den lå som støpt på hånden. Øyeblikkelig godfølelse.
Det er riktig at den er høy, men til skjorte på jobb bruker jeg en av de andre klokkene mine. Så kommer heller PO'en på når jeg kommer hjem.

Klokkekjøp gjøres med hjertet (så lenge lommeboken tåler det), ikke fornuft. Prøv dem begge, og prøv også andre i samme prisklasse, kanskje det blir noe helt annet som fanger deg til slutt.

Lykke til! :D

Skal prøve å få tittet litt på PO i dag. Tag`en kjenner jeg godt og har hatt en carrera og en aquaracer før.
Må bare prøve å avlede kjærsten. Har ikke så veldig lyst til at hun skal se hva slike ur ligger på i pris :mrgreen:

Skal prøve å få tittet litt på PO i dag. Tag`en kjenner jeg godt og har hatt en carrera og en aquaracer før.
Må bare prøve å avlede kjærsten. Har ikke så veldig lyst til at hun skal se hva slike ur ligger på i pris :mrgreen:

Kan bli dyrt å avlede en kjæreste også? "Kjære, bare ta kredittkortet mitt og gå inn i den veskebutikken der og kos deg litt, mens jeg tar meg "en kaffe". Kommer til deg når jeg er ferdig".

Ser at prisen på TG in 1887 har økt veldig i det siste men day and date var vist fortsatt under 40k på bjerke sin nett shop.
Tenkte derfor å vri litt på utgangspunktet å spørre dere om hva vist valget sto mellom TG sin carrera day and date og Omega Po.

Mye vingling fra min side nå ser jeg og må bare unnskylde på forhånd vist det blir plagsomt :) Men ser at disse konkurrerer skikkelig på pris og er akkurat i det leie jeg greit kan strekke meg til :)

http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/omega-klokker/omega-seamaster-planet-ocean-600m-4/

http://www.nettbutikk.urmaker-bjerk...euer-carrera-day-date-calibre-16-chronograph/

Tag henger nok høyt ja :D Fikk dessverre ikke til å kikke på PO men gleder meg veldig til å sjekke de ut på tirsdag.

Før påske så var jeg fullt overbevist om at breitling avenger 44mm var veien å gå etter å ha sett de på nett. I virklighetens verden så kjølnet entusiasmen kvikt og Tag en var tilbake i tet.
Selv et knall tilbud på en Breitling Chronomat klarte ikke å rokke ved det.

Omegaen ser i mine øyne helt rå ut på bilder, skikkelig forseggjort. Digger også keramikk bezelen og størelsen virker å være akkurat der jeg vil ha den.
Og det faktum at omega virker å henge veldig høyt iblant dere entusiaster er også en viktig faktor.

Så er den like rå i virkeligheten og greier jeg å lage en grei deal så skal man ikke se bort ifra at det blir omega :D

Da har jeg vært å titta på planet ocean. Dæven det var noen skikkelig fine klokker, fikk " litt" tenning :)
Som nevn over her så var kronograf versjonen veldig stor og ble nok litt i overkant. Men det fineste uret i mine øyne.
Den vanlige versjonen i stor str 45,5mm var også aldeles nydelig og passet hånden mye bedre med sin litt slankere profil.
Prøvde også 42mm versjonen med titan. Den synes jeg rett og slett ble litt pinglete på armen, kanskje ikke så rart når man akkurat har prøvd de andre.

Foløpig konklusjon er å la det synke inn noen dager og se om tenninga holder og kanskje prøve å finne et fint eksemplar på finn eller her.
Konkret er det nok big size uret som er sort med hvit skrift og sort bezel i 45,5mm som er mest intresant
Er det noen som sitter på en sånn og vurderer salg så henvend deg gjerne her på tråden eller pm :D