Omega Planet Ocean - først nå orange ceramic er tilgjengelig

Medlem
22. aug. 2012
Innlegg
307
Hei,

Leste litt rundt på nettet og kom over denne lanseringen:

Omega Seamaster Planet Ocean GMT Orange Ceramic Watch In Platinum Hands-On | aBlogtoWatch

Overrasket over å lese om problemene med å lage keramikk farger. Jeg trodde den oransje 8500 PO'en hadde dette allerede. Synes det ikke kommer tydelig frem i "markedsføringen".

Omega-Seamaster-Planet-Ocean-Orange-Ceramic-Platinum-4.jpg
 
Redigert:
Orange er lekkert. :cool:
Har allerede en PO med Orange bezel, men er helt klar for en til (i hvertfall mentalt, om ikke monetært).
 
Denne LE versjonen har orange LiquidMetal bezel. Fra før så har LM kun vært laget i sort og blå. Tror det nok er det dem mener.
 
Denne LE versjonen har orange LiquidMetal bezel. Fra før så har LM kun vært laget i sort og blå. Tror det nok er det dem mener.

Nei, tror ikke det.

Hvis man sammenligner teksten på denne:

OMEGA Watches: Seamaster Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial 42 mm - Steel on steel - 232.30.42.21.01.003

kontra denne:

OMEGA Watches: Seamaster Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial 42 mm - Steel on steel - 232.30.42.21.01.002

Så ser man at ordet ceramic ikke er med i beskrivelsen. Ingen av disse er LM.
 
Nei, tror ikke det.

Hvis man sammenligner teksten på denne:

OMEGA Watches: Seamaster Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial 42 mm - Steel on steel - 232.30.42.21.01.003

kontra denne:

OMEGA Watches: Seamaster Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial 42 mm - Steel on steel - 232.30.42.21.01.002

Så ser man at ordet ceramic ikke er med i beskrivelsen. Ingen av disse er LM.



De klokkene du refererer til er standard Planet ocean i stål. Men den første orange du viser til er en LE GMT i platinum med Ceramic med LM markører OMEGA Watches: The OMEGA Seamaster Planet Ocean Orange Ceramic

Her fant jeg en liten oversikt over bezelene til 8500 verket på Rolexforum.

"For the cal. 8500 Planet Ocean, there are three different bezel types:

a) Aluminium - this is for the Orange bezel model
b) Ceramic with Chromium Nitride markers - this is for the steel model, and comes in a matte black finish.
c) Ceramic with LiquidMetal markers - this is for the titanium model, and comes in a gloss blue finish"

Omega Planet Ocean Newbie Questions - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
 
a) Aluminium - this is for the Orange bezel model
b) Ceramic with Chromium Nitride markers - this is for the steel model, and comes in a matte black finish.

Yes, men da er vi i grunn enige :)

Jeg hadde ikke fått med meg at det var forskjell på a) og b), som er de linkene jeg sendte. Identisk pris, og nesten identiske referanse nummer; Forskjellig produksjonsmetode.

Ceramic er kjent for å holde seg bedre over tid. Derfor litt overrasket.