Solgt Omega Planet Ocean (m/ ekstra bezel)

Medlem
16. des. 2014
Sted
Oslo
Vurderer å selge min Planet Ocean da andre prosjekter er til vurdering. Klokken har vært i mitt eie i to og et halvt år siden jeg tok den ut ny fra norsk AD 2/1-13, så det gjenstår halvannet år av den internasjonale garantien (4år).

Det er selvfølgelig en del hairlines på klokken fra daglig bruk, men ingen store og/eller godt synlige skader på den. Det gråaktige bezelet er laget i keramikk og er tilnærmet umulig å ripe opp, og ser derfor helt strøkent ut. På det oransje bezelet er det en liten ripe nede mot 30-indikatoren, men denne er ikke veldig lett synlig.

Urverket på klokken er Omega sitt inhouse verk 8500 og går svært godt. Med Co-Axial systemet til Omega har man fordel av at verket kun trenger service hvert 8-10år (4-6år på andre mekaniske ur), og har dermed rundt 6 år frem til service trengs å i det hele tatt vurderes. På denne måten holder klokken seg mer kostnadseffektivt i forhold til service.

Klokken i seg selv er nok den tøffeste jeg har eid som følge av størrelsen. Med to forskjellige bezeler har man også mulighet til å variere mellom en flashy og fargesprek klokke (perfekt om sommeren), til en mer diskré versjon.

Ved et salg vil uret vaskes på forhånd og jeg vil også sørge for at det bezelet du ønsker å bruke først er montert (akkurat nå er det oransje montert). Kan også bistå med å tilpasse lenken om du holder til i Oslo området!

Ny pris på uret er i dag 45.500,- hos norsk AD med keramisk bezel + at ekstra aluminiums bezel i oransje ligger mellom 4.500,- og 5.000,- avhengig av hvor du spør.
(Ref: http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/omega-klokker/omega-seamaster-planet-ocean-600m-4/)

Om ønskelig kan uret sees live i Oslo. For de uten mulighet til å komme til Oslo kan uret sendes over natten ekspress mot forhåndsbetaling.

Spørsmål og henvendelser tas i førsteomgang mot på PM her inne :) Sender gjerne flere bilder om ønskelig.

Ref:

- 232.30.46.21.01.003

Følger med:
- Ekstra oransje aluminium bezel (Nypris: 4.500,-)
- Ekstra ledd for tilpasning av lenke
- Orginal Omega eske m/ manual (Type 3)
- Orginal Omega reiseetui
- Orginal Omega Seamaster pusseskinn
- Garantikort stemplet norsk AD 2/1-13
- Chronometer sertifikat
- Pictogram
- Om ønskelig kan også to natoremmer medfølge

Spesifikasjoner:
- In-House verk (8500)
- 45.5mm
- Ripefritt bezel i keramikk
- Bezel i aluminium
- Vanntett til 600m
- Buet safirglass
-.Safirglass i baklokk for innsyn til verk
- Skru krone
- Heliumsventil
Tilstand: Brukt

Pris: 35.000,-

IMAG0028.jpg
IMAG0028.jpg

IMAG0237.jpg

IMAG0031.jpg

IMAG0029.jpg

IMAG0044.jpg

IMAG0053.jpg

IMAG0022.jpg

IMAG0021.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Bears og Preacher
Forsøker en bump til før ferien, så får vi heller se til høsten igjen. Bytte i Rolex er veldig aktuelt :)

Da var sommeren over for min del, så prøver igjen. Bytter er ikke av interesse lenger, da andre prosjekter enn klokker skal prioriteres ved dette tilfellet.