Omega Prestige Hour Vision

Medlem
12. okt. 2007
Omega Prestige Hour Vision, Caliber 8500. Første Omega klokken med in-house urverk. Hva synes dere?

back.jpg

pgblack.jpg

pgwhite.jpg

tray.jpg

En liten copy-paste:

Movements:
Exclusive OMEGA manufacture calibre 8500 (SS) or 8501 (RG)
Diameter 13''', 29mm, thickness 5.5mm
Self winding (dual direction) movement
Co-Axial Escapement, Free-sprung balance.
Timezone function (Jaw note, not second time zone, this refers to the ability to wind the hour hands without changing the minute indications)
Officially certified (COSC) chronometer
Blackened screws, barrels and balance wheel
Exclusive OMEGA decoration and finish with special "Cotes de Geneve" in arabesque
(Cal 8501 only, 18 ct red gold rotor and balance bridge)

Cal. 8500 (8501)
202 parts (201)
39 jewels
60 hours power reserve
frequency 25,200 vph/
Lift angle 38 degrees.
(For Cal 8501 only, 18ct red gold rotor and balance bridge)

Omega med eget urverk med co-axial escapement er absolutt ikke galt. Egentlig er jeg mer entusiastisk ovenfor det faktum at dreier seg om et nyutviklet in-house urverk fremfor nødvendigvis Hour Vision modellen.

Ikke misforstå, modellen er stilig (spesielt er det kult med glassinnfellingen i siden av kassen), men det viser først og fremst at Omega har lagt listen høyt for fremtidige lanseringer/oppdateringer av sine klokker.

Står en lengre artikkel om Calibre 8500 i nyeste WatchTime (Bilde av Ulysse Nardin Freak DIAMonSIL på forsiden). Kanskje verdt å få med seg Michael, om du er spesielt interessert!

Hei.
Jeg prøvde modellen vist i watch time, rosegull med brunn skive nå sist når jeg var i london.
OG DEN VAR... helt utrollig!! kanskje det blir min nye dress ur??

Hauk skrev:
Hei.
Jeg prøvde modellen vist i watch time, rosegull med brunn skive nå sist når jeg var i london.
OG DEN VAR... helt utrollig!! kanskje det blir min nye dress ur??

Som de sier på el-kjøp, løp og kjøp!

Stemmer stemmer... med en pris på 70 / 80 tusen i gull. Blir det noe i det høyeste laget... men klarer man og nøye seg med en i stål kommer prisen ned i 36 000 med skinnreim. og den er rimelig frekk med sort skive og røde "sekund-tall"

Hauk skrev:
Stemmer stemmer... med en pris på 70 / 80 tusen i gull. Blir det noe i det høyeste laget... men klarer man og nøye seg med en i stål kommer prisen ned i 36 000 med skinnreim. og den er rimelig frekk med sort skive og røde "sekund-tall"

Stål med reim: 39.000,- veil.
Stål med lenke: 42.000,- veil.
Gull med reim: 90.000,- veil
Gull med lenge: 152.000,- veil.

Omega Prestige Hour Vision, Caliber 8500. Første Omega klokken med in-house urverk. Hva synes dere?

back.jpg

pgblack.jpg

pgwhite.jpg

tray.jpg

En liten copy-paste:

Movements:
Exclusive OMEGA manufacture calibre 8500 (SS) or 8501 (RG)
Diameter 13''', 29mm, thickness 5.5mm
Self winding (dual direction) movement
Co-Axial Escapement, Free-sprung balance.
Timezone function (Jaw note, not second time zone, this refers to the ability to wind the hour hands without changing the minute indications)
Officially certified (COSC) chronometer
Blackened screws, barrels and balance wheel
Exclusive OMEGA decoration and finish with special "Cotes de Geneve" in arabesque
(Cal 8501 only, 18 ct red gold rotor and balance bridge)

Cal. 8500 (8501)
202 parts (201)
39 jewels
60 hours power reserve
frequency 25,200 vph/
Lift angle 38 degrees.
(For Cal 8501 only, 18ct red gold rotor and balance bridge)
Liker, men tror neppe dette er første Omega med inhouse ;)

• Haha
Reaksjoner: UJU og titan