Omega seamaster 2254.50 Legit?

Medlem
2. nov. 2012
Sted
Oslo
Hei, hva sier ekspertene om denne?

8005787-267-640x480_zps0eb6b7b5.jpg

edit:feil bilde

Selger gir godt inntrykk.

Redigert:
cool-story-bro.gif

;)

Seriøst - ser "legit" ut, men buy the seller. Kjør safe heller enn å jakte på Den Billigste.

Lykke til. :)

cool-story-bro.gif

;)

Seriøst - ser "legit" ut, men buy the seller. Kjør safe heller enn å jakte på Den Billigste.

Lykke til. :)

:)

Seller virker ærlig og oppriktig, men det klarer vel alle gjennom nettet.
Den har ikke vært til service, hva koster noe sånt?

Selger sier også at han foretrekker bankoverføring fremfor paypal. Mister jeg all form for forsikring og hjelp hvis jeg mot formodning kjøper katta i sekken.

Hvis selger ikke vil bruke paypal, ville jeg personlig holdt meg unna.
Så fremt ikke selgeren er godt kjent i klokkemiljøet, har mange referanser o.l.

Og ja, jeg tror du har lite å stille opp med hvis du har brukt bankoverføring og kjøper katta i sekken.
Hvis klokka må på service, er det heller ikke sikkert du ender opp med å spare så mange kroner..

Et lite apropos: 2254.50 har vel holdt seg ganske stabilt på 1700-2000 dollar i det siste, så hvis man finner et eksemplar som plutselig koster 60-70% av det - hadde jeg nok lurt på hvorfor.. :)

EDIT: Men selve klokka ser bra ut. Jeg ville bare brukt paypal.. :)

Redigert:
Dette ser jo bra ut, men ved bankoverføring kan du i verste fall sitte igjen med en murstein i en fin pappeske. Tilby heller å betale det lille ekstragebyret som PayPal skal ha. Skal du kjøpe fra utlandet?

Service kostet snaue 4K for et par år siden, så hvis du kalkulerer med 5 bør du være rimelig sikker. Service tar du hvis det er nødvendig, ikke fordi det er støv og skitt på klokken. Du kan evt ta en trykktest. Dette koster omtrent ingenting og Tidemann gjør det mens du tar en øl på Tre Brødre.

Jakte på "den beste dealen" kan fort bli kostbart. Umulig å avsløre en selger på nett om han er god.

Service er 3-5000 avhengig av hva som må byttes og gjøres.

Takker for alle tips.

Klokken er fra 2004 og kjøper spør om 750 GBP. Med min hoderegning blir vel det omlag 8-9 tusen inn i landet. Da avhenger det vel av servicen om dette lønner seg eller ikke.
Kan legge til at jeg har funnet klokken på en side som ikke spesialiserer seg på klokker, så den lave kjøpesummen kan skyldes at eier ikke vet verdien.

Men skjønner nå at paypal er det eneste alternativet som gjelder.
Er det en omfattene prosess å få pengene tilbke hvis ting viser seg å ikke være som de skal?

Ganske omfattende - du må være utsatt for svindel. At klokka ikke er i god stand vil neppe være nok.

Høres ut som et fryktelig risikabelt prosjekt for å ikke spare noe som helst..

Ganske omfattende - du må være utsatt for svindel. At klokka ikke er i god stand vil neppe være nok.

Høres ut som et fryktelig risikabelt prosjekt for å ikke spare noe som helst..

Nå knuser du virkelig drømmene mine her:)

Har lest litt på nettet og skjønt at disse klokkene bare blir mer og mer populære for hvert år som går, og da antageligvis vanskeligere å få tak i. Hvis klokken viser seg å trenge en service ender jeg vel opp på en pris tilsvarende det en slik klokke vil koste i norge. Hvis den ikke trenger service, har jeg spart en del.

Hvis jeg får en pent innpakket murstein, koster det meg sikkert mye tid og energi, men jeg får igjen pengene.

Ser ikke hvordan det kan være så dårlig deal?

Sorry at det blir mye mas, men merker at jeg virkelig ønsker en slik klokke..

Det eneste som hvertfall er helt sikkert er at en god deal alltid kommer igjen. Legg ut en WTB på forumet, da har du mulighet til å se andres erfaring med selgeren, du slipper å vente deg grønn på at klokken blir stående i tollen og du har selgeren i samme land - terskelen for å lure noen er større innenfor landegrensene.

At du virkelig har lyst på denne klokken forstår jeg godt, men man må ikke overse faresignaler for det. At klokken selges på et nettsted som vanligvis ikke selger klokker er i mine ører ikke et godt tegn. Hadde jeg hatt virkelig lyst på denne klokken hadde nok jeg også vridd det til at det er derfor klokken som selges er "så" billig.

Det eneste som hvertfall er helt sikkert er at en god deal alltid kommer igjen. Legg ut en WTB på forumet, da har du mulighet til å se andres erfaring med selgeren, du slipper å vente deg grønn på at klokken blir stående i tollen og du har selgeren i samme land - terskelen for å lure noen er større innenfor landegrensene.

At du virkelig har lyst på denne klokken forstår jeg godt, men man må ikke overse faresignaler for det. At klokken selges på et nettsted som vanligvis ikke selger klokker er i mine ører ikke et godt tegn. Hadde jeg hatt virkelig lyst på denne klokken hadde nok jeg også vridd det til at det er derfor klokken som selges er "så" billig.

Det er alt for mye fornuftige mennesker på dette forumet...

Men da får jeg holde meg i skinnet denne gangen.
Så får noen skrike ut hvis de har tilsvarende klokke til salgs:)

Redigert:
2254 er en keeper, og kommer "aldri" til å selge min:0) Så stort JA til det, dvs at du jakter en lik.
Paypal er tingen for å ha noen form for sikkerhet i allefall, og uansett så buy the seller som sies her.
Service på en 2254 ligger på 2200,- for the whole shabang hos Protid i Asker i allefall, og regner med at det er tilsvarende pris andre steder også (Urmaker Klaus Heier tar omtrent det samme også). Det er inkl polering også såklart.

Lykke til i jakten:D

2254 er en keeper, og kommer "aldri" til å selge min:0) Så stort JA til det, dvs at du jakter en lik.
Paypal er tingen for å ha noen form for sikkerhet i allefall, og uansett så buy the seller som sies her.
Service på en 2254 ligger på 2200,- for the whole shabang hos Protid i Asker i allefall, og regner med at det er tilsvarende pris andre steder også (Urmaker Klaus Heier tar omtrent det samme også). Det er inkl polering også såklart.

Lykke til i jakten:D

Det var jo en del billigere en hva jeg hadde sett for meg. Det hjelper jo på:)

Har funnet alternativer, så dette ordner seg nok..