Omega Seamaster 300 Master Co-Axial Titanium

Medlem
27. aug. 2013
Sted
Lillestrøm
Noen som har erfaring med ovennevnte modell? Tenker da på kvalitetsfølelse, utseende, vekt og generelle tanker rundt modellen. Ser blant annet at den koster ca 15 k mer enn samme modell i stål, så lurer bla. på om "oppgraderingen" er pengene verdig. Håper på innspill!

Noen som har erfaring med ovennevnte modell? Tenker da på kvalitetsfølelse, utseende, vekt og generelle tanker rundt modellen. Ser blant annet at den koster ca 15 k mer enn samme modell i stål, så lurer bla. på om "oppgraderingen" er pengene verdig. Håper på innspill!

@flyback er rette personen å spørre vel ;)

Har den i stål og er kjempe fornøyd, veldig god kvalitet og presisisjon!
Skulle engentlig gå for sub date, men endte opp med denne pga urverk oppgraderingene og enkeltheten.
Titanium utgaven er da lettere og i annen farge.. :)
SM300 har steget 2 ganger opp i pris siste 6-7 måned, så det er vel også bra med tanke på bytte feks.

Redigert av en moderator:
Titan et verdt premiumen over stål IMHO - og den flotte blåfargede bezelen får du på kjøpet!

Titan er en artig metall på klokken. Jeg hadde en, og den føltes som papp rundt håndleddet. Ikke les det negativt!! Flott klokke! Det er selvfølgelig lettere og varmere. Det ble ikke "så mye å riste på" som en stål modell ville gitt.

Derimot artig og positivt.
Hvis du skulle lure, siden jeg skrev "hadde" , så var det helt andre årsaker til at jeg solgte min!

:cool:

Kvalitetsfølesen er høy, på nivå med en moderne Submariner vil jeg mene. Selv om jeg liker bezelklikk på SubC bedre. Utseendemessig er den lett den flotteste moderne dykkeren IMO. Titan er 30% lettere en modellen i stål, noe som gjør at den ligger godt på hånden. Er ikke helt venn med lenken og de polerte midleddene enda. Lenken i seg selv er veldig behagelig og har tilsvarende, dog kanskje ikke helt på høyde, mikroinnstilling ala Subs glidelock. Omega bruker grad 5 titan, visstnok hardere en stål og mer motstandsdyktig mot riper. Grad 5 er lys, nesten som stål i farge, men "toner" ned de polerte overflatene noe som jeg finner positivt. Urverket er top notch. Trolig det mest stabile og presise jeg har hatt. Ellers er jo titanmodellen dyr, såpass at jeg tror mange vil finne de ekstra 15k i overkant. Sannsynligheten er nok stor for at vi snakker et fremtidig samlerobjekt her ;) Så alt i alt, verdt det for meg i hvertfall.

titan får lettere skraper (sterkt og lett: ja - hardt: nei)

Omega bruker grad 5 titan. Sterk, lett og hardt ;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TryMe2nite