Ser bra ut.
Har du noen flere bilder av skiven? Hva er størrelsen på denne?
Skal få tatt noen bedre bilder. In Real Life, som vi sier her i Valdres, så ser skiven gyllen ut. På bildet jeg tok i kveld ser den mye mer flekket og stygg ut.
Diameteren er 34,5 eller muligens 35. Forsøkt målt etter beste evne med skyvelære.
Ser bra ut! Hva er historien, har den bare ligget uten å bli solgt? Eller er det en service som aldri ble hentet?
Dette var noe som fulgte med i den syv kilo tunge esken, kun klokker, som jeg arvet etter min far. Sikkert noe han har byttet til seg mot et lommeur eller noe en gang på 70-80-tallet. Jeg leverte den til Tidemann i fjor sommer og hadde nesten glemt hele klokka. Inntil kjerringa og jeg kjørte en tur til bygdebyen og kjøpte oss en softis i kveld, og jeg fikk øye på flyttebilen utenfor urmakerforretningen til Tidemann. Denne lå i den siste esken som ble satt på bilen...
Full service, visstnok noen nye deler og definitivt nytt glass: kr 1.200,- Kan ikke akkurat klage på prisen.
Synd at Tidemann slutter og at han ikke har funnet noen kjøper av forretningen. Positivt for forretningen i Oslo, vil jeg tro. Det minner meg forresten om den gangen en av bygdens mindre begavede herrer flyttet til Oslo. Den gamle landhandleren her sa da følgende: Nå øker IQ-snittet her i bygda, men det gjør det jaggu i Oslo også når han Nils kommer.