Omega Seamaster Aqua Terra GMT vs Breitling Avenger Code Yellow

Medlem
15. sep. 2010
Innlegg
38
Hei alle.

Var egentlig fast bestemt på å handle meg en Avenger Code Yellow jeg har på hånden, da plutselig dukket opp en Omega Seamaster Aqua Terra GMT. Knapt brukt. Den er i stål, men har utsøkte detaljer med lakkert skive, visere i hvitt gull og ikke mindre enn 55 timer power med 37 steiner i verket.

What to do? Er det et opplagt valg? Objektivt gir jo Omega her mer for pengene med et ur i Rolex divisjon. Tar alle innspill med stor takk!

Omega Reference #: O23113445206001
 
En viktig detalj til: Prisen vil være omtrent lik for de to. Ny Breitling eller knapt brukt Omega. Begge fra sertifisert forhandler.

Vet ikke her og nå hva denne Omegaen koster i Norge, men det må nærme seg seksti store vel...
 
omega-seamaster-aqua-terra-co-axial-gmt-chronograph-watch.jpg


Er det denne Omegaen det siktes til?
 
omega-seamaster-aqua-terra-co-axial-gmt-chronograph-watch.jpg


Er det denne Omegaen det siktes til?

Det er akkurat den ja :)

Den ER jo rålekker. Min "forvirring" skyldes nok at jeg har strekt meg etter en Breitling i lang tid og var klar til å handle nærmest på timen. Da blir forum- og søkeaktiviteten ekstra varm, og så dukket denne rakkeren opp...

Så enkelt og så vanskelig...
 
I mine øyne er valget enkelt - Omega over Breitling nesten "any time"! Særlig i dette tilfellet, den Omegaen er så lekker at det er vanskelig å ta øynene fra den. Breitlingen blir bare vulgær i forhold. Men det er nå min mening, da:)
 
Det der er den fineste Omegaen jeg noen gang har sett(med unntak av en viss helgull i Sverige)

Utrolig mørk og kul!
 
I mine øyne er valget enkelt - Omega over Breitling nesten "any time"! Særlig i dette tilfellet, den Omegaen er så lekker at det er vanskelig å ta øynene fra den. Breitlingen blir bare vulgær i forhold. Men det er nå min mening, da:)

Kunne ikke være mer enig med deg, Krille! Løp og kjøp, takktakk :p
 
Njaaa, jeg ville valgt Breitlingen, Omegaen er ikke noe fin!

Har du forresten noe informasjon om hvor Omegaen ligger til salgs?








Neida, jeg bare tuller. Jeg har hatt lyst på akkurat en slik Omega lenge men har aldri sett noen til salgs, som ny er den for dyr for mitt budsjett. Jeg ville helt klart valgt Omegaen, dette er etter min mening den fineste Omegaen som er tilgjengelig i dag.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den på timen :)
 
Njaaa, jeg ville valgt Breitlingen, Omegaen er ikke noe fin!

Har du forresten noe informasjon om hvor Omegaen ligger til salgs?

Ha ha. Der tok du meg jaha... Det første jeg tenkte var "What???" - i forhold til alle de andre innleggene :))

Takk alle sammen for overveldende respons. Nå må jeg bare sjekke at teori og praksis stemmer. Altså at ikke jeg er feilinformert angående tilgjengeligheten på Omegaen.

Da jeg spurte min lokale forhandler (som har begge merkene) om denne klokken, sa hun at "joda, den er fin - men en Rolex blir det aldri!".

Min refleksjon er at det ville da være ytterst synd om Omega gikk hen og ble en Rolex, så det er sånn sett helt ok. Det hun mente var kanskje mer at i denne prisklassen kan du få begge deler, så tenk deg om!

Men men - jeg digger den mer og mer jo mer jeg titter på den. Legger med et bilde av klokken slaget står mot - Avenger Code Yellow, under her så kan dere se selv :) Det spesielle med den er altså de gule detaljene som ikke opptrer i en standard Avenger. Annet er det ikke.

Avenger Code Yellow er en limited edition laget i 1000 eskemplarer, og jeg har en på hånda om jeg ønsker det. Prisen er i utgangspunktet langt under Omegaen, men som saken står nå er det relativt likt siden Omegaen er marginalt brukt.



Breitling-Aeromarine-Skyland-Avenger-Chronograph-Code-Yellow-Limited-Edition.jpg
 
Den Omegaen er griselekker, og hadde vært moro med noen wristshots og direkteerfaringer fra en forumbruker ;)

Gå for Omegaen! (og send meg en mail hvis du går lei den :D)
 
For det første, utrolig pen Omega, må si jeg ble ordentlig overrasket, ikke fordi Omega ikke er ok, men fordi det ikke har "nådd helt opp" på en måte, og jeg dermed ikke har vurdert den ordentlig..

Jeg har egentlig bestemt meg for at min neste klokke skal bli en Rolex Sub eller Seadweller og tenkte akkurat samme tanke som damen du refererer til i butikken sa.....til den prisen kan du faktisk få en av disse Rolex'ene (kanskje med unntak av den siste ??).

Uansett, hva mener Sonen om dette ? I mine øyne er ikke Omega helt på høyde med Rolex, samtidig som flere lenker her på Sonen har diskutert masseprodusert Rolex og in-house movements og kanskje understreket det motsatte ? Rolex har ihvertfall eget urverk, det har vel ikke denne Omega'en ? Jeg synes faktisk designet på den siste er hakke vassere enn Rolex (selv om den selvfølgelig er mye mer klassisk).

Derfor: Hva ville dere valgt ?
 
..benyttet lunsjen til å ta en titt på denne, men AD'en på brygga hadde den ikke inne. Noen som vet hvor de har den så jeg kan kikke og prøve ?