Omega Seamaster Aqua Terra

Medlem
13. okt. 2012
Har for noen få dager siden kjøpt en brukt Omega Seamaster Aqua Terra co-axial chronometer. Uret de siste 18 år har vært Certina DS quartz. Så stor forandring.
Kanskje ikke det smarteste å kjøpe et ur uten papirer, men det så ekte ut for meg og ser dessuten ut til å være behandlet bra. Etter kjøpet er uret blitt vurdert av en certifisert Omega-urmaker som går god for at det er ekte. så jeg håper at jeg har landet på beina og at jeg har gjort et brukbart kjøp!
Men jeg er jo helt nybegynner, så er det noen som har noen tips å gi meg når det gjelder slike ur?
Er det vanskelig å finne ut av produksjonsåret? Selger antyder ca 2004, og urmakeren viser bilder av tilsvarende ur fra 2005-2006.

Hei og velkommen til forumet! Gratulerer med nytt klokkekjøp, det første vi trenger for å hjelpe deg er enten brukbare bilder av klokken eller referansenummer. Ta gjerne bilde av baklokket så får vi nok det vi trenger. Bilder laster du opp til f.eks photobucket.com også limer du inne IMG linken her.

Denne tråden er også plassert feil, "Hjelp og support" er ment for sprørsmål ang. klokker. Juice flytter den nok straks.