Jeg prøver skaffe meg en liten oversikt på hva som finnes av Omega Seamaster, utgaven med bølgeskive og sverdvisere og tenkte det sikkert er flere her som har interesse (nytte?) av det. Så da deler jeg fremdriften her. Jeg oppdaget ganske fort at en fullstendig oversikt ikke er aktuelt. Jeg har tatt med modeller med mekanisk urverk i 41 mm størrelse. Jeg har sikkert ikke fått med alle alikevel. Det er endel modeller i begrenset opplag, jeg har bre tatt ned noen av dem.
Disse Seamaster modellene ble laget fra en gang på 90 tallet og frem til 2009, tror jeg.
Dersom noen vil bidra med utgaver jeg ikke har funnet (også de som jeg har definert utenfor som quarts/kvarts og mindre størrelser) så er det flott.
Gjerne også bedre / flere bilder.
Kilder: watchbase.com, omegawatches.com, mm
Jeg tenker det er nødvendig å ta med, slik jeg gjorde på alle prøver når jeg gikk på videregående, S. E. & O.
Betydningen av ref.nummeret (som jeg forstår det):
2 = Seamaster
0 = Bond lenke, 1= Gull, 2 = Speedmaster lenke, 3 og 4 = TT Bond lenke, 6 = Gummi
5 =
4 =
.
5 = svart skive, 8 = blå, 2 = Hvit, 3 = Grå
0=
Disse Seamaster modellene ble laget fra en gang på 90 tallet og frem til 2009, tror jeg.
Dersom noen vil bidra med utgaver jeg ikke har funnet (også de som jeg har definert utenfor som quarts/kvarts og mindre størrelser) så er det flott.
Gjerne også bedre / flere bilder.
Kilder: watchbase.com, omegawatches.com, mm
Jeg tenker det er nødvendig å ta med, slik jeg gjorde på alle prøver når jeg gikk på videregående, S. E. & O.
Betydningen av ref.nummeret (som jeg forstår det):
2 = Seamaster
0 = Bond lenke, 1= Gull, 2 = Speedmaster lenke, 3 og 4 = TT Bond lenke, 6 = Gummi
5 =
4 =
.
5 = svart skive, 8 = blå, 2 = Hvit, 3 = Grå
0=