Solgt Omega Seamaster Ceramic, Sort

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
STATUS: møte onsdag med kjøper. On hold i vente det.

UR
Omega Seamaster 212.30.41.20.01.003

SPESIFIKASJONER
Urverk: 2500D med hack og wind, basverk: ETA 2892, kronometersertifisert (COSC)
Kassediameter: 41mm
Kassetykkelse: 12.5 mm
Glass: Saphire
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 47 mm
Vanntetthet: 300m/1.000 fot
Lysstoff: Blå lume, ikke helt ulik det en annen sveitsisk produsent med krone som logo bruker om dagen
Duppeditter: Heliumventil og diveextension i clasp

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt brukt på Tidssonen i Oktober 2014, kjøpt før det igjen på auksjon 26.12.13, uret er alltså av ukjent alder. Gjettningsvis rundt 2012*.

*Edit - fått opplyst per PM men ikke bekreftet at disse ikke kom i markedet før 2012

TEKNISK TILSTAND
  • Uret går godt, bekreftet av egne opplevelser og måling hos Urmaker Sutterud
  • Uret har god gangreserve (produsenten oppgir 48h)
  • Uret starter raskt ved trekking eller "rist" på uret.
Alle punktene over tyder på at urverket oppfører seg eksemplarisk og at service ikke er nært forestående.

KOSMETISK TILSTAND
Kasse og lenke i stål.
Kassen er uten hakk eller dings, lenke og clasp har hairlines, men ikke noe som er skjemmende.
Keramisk bezel uten dings eller hakk.

Uret fremstår uten å bruke Timezone's prosentskala som pent til meget pent.
Hvor lenke og claps vurderes som pent og kasse/skive/bezel går som meget pent.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig lenke, den er idag tilpasset mitt håndledd på sirka18cm i omkrets.
Montert på lenken er nå et halvledd, medfølger gjør også enda et halvledd + et helledd.
Noe som vil kunne øke Ø utover de 18cm.

Halvledd er ikke standard, men kjøpt av meg i ettertid da claspen mangler justeringsmuligheter annet enn å fjerne/legge til ledd.

Lenkeledd fjernes/monteres med skruer.

BOKS OG PAPIRER
Vedlagt er auksjonskvittering fra 2013 pålydende 15 000,- som bærer bevis på at mva'en er i orden.
Kjøper kan om ønskelig også få oversendt en PDF med verdi-/forsikringstakst fra Urmaker Sutterud per Oktober 2014, pålydende 23 000,-
(den gang var veil. 27 000,- nå er det ifølge urverket.no 30 000,-. Uret er for all del også et år eldre)

Av bokser og papirer fra Omega følger intet, men det tenker jeg gjenspeiles i prisen og pruting med det som grunn vil med stor sannsynlighet ikke møte fremgang.

FORHOLD RUNT URET OG KJØPER
Uret er kjærlig behandlet i et røykfritt hjem og brukt i rotasjon med fem andre ur så jeg anslår at den er brukt rundt 20% av tiden siden min overtagelse Oktober 2014.
Uret er kun vasket og varsomt pusset med CapeCod, meg kjent er det ikke polert eller servet ellers.

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 16.999,- inkludert eventuell innenlandsfrakt, forslagshvis ekspress over natt.
Eventuelle pristillegg for Svalbard overlater jeg dog til kjøper.

TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.

Uret og selgeren befinner seg på Kolbotn utenfor Oslo og en F2F velkomnes der eller i Oslo / på Fornebu.

REFERANSER
Jeg har meg kjent kun fornøyde kjøpere og et søk i Good Guy-tråden kan tilsi det medfører riktighet.

MINE BILDER

REFERANSEBILDE, LUME
21230412001003foto1_zps6390b840.jpg~original

KILDEHENVISNING
Til denne annonsen er utgangsmaterial fra @Tetragrammaton skamløst kopiert og forfinet, noe som i sin tur han forfinet fra @aek sin ur-mal.

Redigert: