STATUS: møte onsdag med kjøper. On hold i vente det.
UR Omega Seamaster 212.30.41.20.01.003
SPESIFIKASJONER
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt brukt på Tidssonen i Oktober 2014, kjøpt før det igjen på auksjon 26.12.13, uret er alltså av ukjent alder. Gjettningsvis rundt 2012*.
*Edit - fått opplyst per PM men ikke bekreftet at disse ikke kom i markedet før 2012
TEKNISK TILSTAND
KOSMETISK TILSTAND
Kasse og lenke i stål.
Kassen er uten hakk eller dings, lenke og clasp har hairlines, men ikke noe som er skjemmende.
Keramisk bezel uten dings eller hakk.
Uret fremstår uten å bruke Timezone's prosentskala som pent til meget pent.
Hvor lenke og claps vurderes som pent og kasse/skive/bezel går som meget pent.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig lenke, den er idag tilpasset mitt håndledd på sirka18cm i omkrets.
Montert på lenken er nå et halvledd, medfølger gjør også enda et halvledd + et helledd.
Noe som vil kunne øke Ø utover de 18cm.
Halvledd er ikke standard, men kjøpt av meg i ettertid da claspen mangler justeringsmuligheter annet enn å fjerne/legge til ledd.
Lenkeledd fjernes/monteres med skruer.
BOKS OG PAPIRER
Vedlagt er auksjonskvittering fra 2013 pålydende 15 000,- som bærer bevis på at mva'en er i orden.
Kjøper kan om ønskelig også få oversendt en PDF med verdi-/forsikringstakst fra Urmaker Sutterud per Oktober 2014, pålydende 23 000,-
(den gang var veil. 27 000,- nå er det ifølge urverket.no 30 000,-. Uret er for all del også et år eldre)
Av bokser og papirer fra Omega følger intet, men det tenker jeg gjenspeiles i prisen og pruting med det som grunn vil med stor sannsynlighet ikke møte fremgang.
FORHOLD RUNT URET OG KJØPER
Uret er kjærlig behandlet i et røykfritt hjem og brukt i rotasjon med fem andre ur så jeg anslår at den er brukt rundt 20% av tiden siden min overtagelse Oktober 2014.
Uret er kun vasket og varsomt pusset med CapeCod, meg kjent er det ikke polert eller servet ellers.
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 16.999,- inkludert eventuell innenlandsfrakt, forslagshvis ekspress over natt.
Eventuelle pristillegg for Svalbard overlater jeg dog til kjøper.
TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.
Uret og selgeren befinner seg på Kolbotn utenfor Oslo og en F2F velkomnes der eller i Oslo / på Fornebu.
REFERANSER
Jeg har meg kjent kun fornøyde kjøpere og et søk i Good Guy-tråden kan tilsi det medfører riktighet.
MINE BILDER
REFERANSEBILDE, LUME
KILDEHENVISNING
Til denne annonsen er utgangsmaterial fra @Tetragrammaton skamløst kopiert og forfinet, noe som i sin tur han forfinet fra @aek sin ur-mal.
UR Omega Seamaster 212.30.41.20.01.003
SPESIFIKASJONER
Urverk: 2500D med hack og wind, basverk: ETA 2892, kronometersertifisert (COSC)
Kassediameter: 41mm
Kassetykkelse: 12.5 mm
Glass: Saphire
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 47 mm
Vanntetthet: 300m/1.000 fot
Lysstoff: Blå lume, ikke helt ulik det en annen sveitsisk produsent med krone som logo bruker om dagen
Duppeditter: Heliumventil og diveextension i clasp
Kassediameter: 41mm
Kassetykkelse: 12.5 mm
Glass: Saphire
Avstand mellom lugs: 20mm
Avstand lug til lug (lengde): 47 mm
Vanntetthet: 300m/1.000 fot
Lysstoff: Blå lume, ikke helt ulik det en annen sveitsisk produsent med krone som logo bruker om dagen
Duppeditter: Heliumventil og diveextension i clasp
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt brukt på Tidssonen i Oktober 2014, kjøpt før det igjen på auksjon 26.12.13, uret er alltså av ukjent alder. Gjettningsvis rundt 2012*.
*Edit - fått opplyst per PM men ikke bekreftet at disse ikke kom i markedet før 2012
TEKNISK TILSTAND
- Uret går godt, bekreftet av egne opplevelser og måling hos Urmaker Sutterud
- Uret har god gangreserve (produsenten oppgir 48h)
- Uret starter raskt ved trekking eller "rist" på uret.
KOSMETISK TILSTAND
Kasse og lenke i stål.
Kassen er uten hakk eller dings, lenke og clasp har hairlines, men ikke noe som er skjemmende.
Keramisk bezel uten dings eller hakk.
Uret fremstår uten å bruke Timezone's prosentskala som pent til meget pent.
Hvor lenke og claps vurderes som pent og kasse/skive/bezel går som meget pent.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Opprinnelig lenke, den er idag tilpasset mitt håndledd på sirka18cm i omkrets.
Montert på lenken er nå et halvledd, medfølger gjør også enda et halvledd + et helledd.
Noe som vil kunne øke Ø utover de 18cm.
Halvledd er ikke standard, men kjøpt av meg i ettertid da claspen mangler justeringsmuligheter annet enn å fjerne/legge til ledd.
Lenkeledd fjernes/monteres med skruer.
BOKS OG PAPIRER
Vedlagt er auksjonskvittering fra 2013 pålydende 15 000,- som bærer bevis på at mva'en er i orden.
Kjøper kan om ønskelig også få oversendt en PDF med verdi-/forsikringstakst fra Urmaker Sutterud per Oktober 2014, pålydende 23 000,-
(den gang var veil. 27 000,- nå er det ifølge urverket.no 30 000,-. Uret er for all del også et år eldre)
Av bokser og papirer fra Omega følger intet, men det tenker jeg gjenspeiles i prisen og pruting med det som grunn vil med stor sannsynlighet ikke møte fremgang.
FORHOLD RUNT URET OG KJØPER
Uret er kjærlig behandlet i et røykfritt hjem og brukt i rotasjon med fem andre ur så jeg anslår at den er brukt rundt 20% av tiden siden min overtagelse Oktober 2014.
Uret er kun vasket og varsomt pusset med CapeCod, meg kjent er det ikke polert eller servet ellers.
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg ønsker 16.999,- inkludert eventuell innenlandsfrakt, forslagshvis ekspress over natt.
Eventuelle pristillegg for Svalbard overlater jeg dog til kjøper.
TS-standard mht. oppgjør, dvs. forskuddsbetaling.
Uret og selgeren befinner seg på Kolbotn utenfor Oslo og en F2F velkomnes der eller i Oslo / på Fornebu.
REFERANSER
Jeg har meg kjent kun fornøyde kjøpere og et søk i Good Guy-tråden kan tilsi det medfører riktighet.
MINE BILDER
REFERANSEBILDE, LUME
KILDEHENVISNING
Til denne annonsen er utgangsmaterial fra @Tetragrammaton skamløst kopiert og forfinet, noe som i sin tur han forfinet fra @aek sin ur-mal.
Redigert: