Omega seamaster eb 2255.80

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!
Jeg ønsker å gå i innkjøp av en omega 2255.80 eb som min første skikkelige klokke. Slik jeg har forstått gikk disse ut av produksjon i 08 og klokkene er derfor minst 5 år gamle. Jeg har et par spørsmål til klokken og uverket. Klokken kommer med kaliber 1120 med ETA som baseverk. Er dette er pålitelig urverk? hvordan vil prisen på denne klokken holde seg i årene fremover? Er denne klokken en brukbar deby i omegaklubben? :)

EB er en kjempelekker klokke. Penere i virkeligheten enn på bilder.
Seamaster med sverdvisere generelt er jo veldig pent... Dette ville være en flott Omegadebut IMHO!

Cal 1120 er et (modifisert?) ETA 2892, så det tror jeg ikke du vil ha noen problemer med. Har selv samme verket i min non-ac.

Hei!
Jeg ønsker å gå i innkjøp av en omega 2255.80 eb som min første skikkelige klokke. Slik jeg har forstått gikk disse ut av produksjon i 08 og klokkene er derfor minst 5 år gamle. Jeg har et par spørsmål til klokken og uverket. Klokken kommer med kaliber 1120 med ETA som baseverk. Er dette er pålitelig urverk? hvordan vil prisen på denne klokken holde seg i årene fremover? Er denne klokken en brukbar deby i omegaklubben? :)

For å starte med en ting; dette er et supert valg:) Jeg hadde gleden av å fikle litt med en eb her på tirsdag, nydelig klokke. Når det gjelder movemente 1120, så er det en modifikasjon av eta sitt 2892-A2 movement. Dette er det mange som mener er det beste eta noensinne har produsert. Det er jo en Omega så det skal fungere:p
Vet ikke hva prisen ligger på, 10k? Jeg tror den vil holde seg her veldig lenge, tror egentlig bunnen er nådd. Dette er et ikon, som entusiaster vil holde i live i mange år fremover. Jeg vil ønske deg lykke til, og gratulere med et bra valg:)

Dette er verdens, utvedydig, og høyst personlig ment, beste klokke!
Brutprisen på forumet har jeg sett er 12.5-13k (averterte priser. Vet ikke hva virkelig salgspris ble) - men dette kan jeg vanskelig se kommer bli noe lavere. Ser dog ikke for meg at de skulle skyte til værs prismessig, men de kan sikkert følge inflasjon og eller Seamaster-seriens prisstigning.

Jeg har selv et par måneders tid haft gleden å eie den so Wangensten såg på og synes den har en, for meg, flott kombinasjon av solid lenke med flott clasp, passe størelse på kasse og smekker lav høyde men allikevel presence til en fornuftig pris. Skiven er noe helt for seg selv og gjør den svært så levende og interessant å skue i forskjellige lys.

Nøyaktigheten er god til meget god, ikke timet den men to ukers bruk og jeg rekker fortsatt toget :)

Kk86jJf.jpg

Sjekk klocksnack, 9,5 sek. Tydeligvis ikke kjempehot i nabolandet.

Edit: Der var den på hold

Redigert:
Hei,

er det noen her som vet om denne leveres med blå bezelring i tillegg til den sølvfargede?
Mener å ha sett det noe sted...