Omega Seamaster Gull - verdi?

Medlem
28. mars 2011
Innlegg
56
Sted
Oslo
Min gamle far ble frastjålet en Omega på sykehus i julen. Den ble kjøpt i 1972, og han har brukt den siden. Imponerende av Omega! Han sier den var automatisk, regner med at han har rett. Jeg finner ingen bilder av den, men skal prøve å finne garantikortet. Den var altså i gull, og jeg mener det sto Seamaster på den, Anmeldelsen er henlagt, så nå skal jeg evt. i gang med forsikringsselskapet. Hva kan den være verdt tro?
 
Fant garantikortet. Der står det: Mov. no: 26827773
Gull/stål
Ref: UD 165 020
19/3 1970

Hjalp det?
 
Lei sak.

Uten å være noe ekspert på Omega, tenker jeg følgende:

UD kan være BD - I så fall så er det en Seamaster De Ville.

124701d1220028197-any-thoughts-vintage-seamaster-de-ville-image2.jpg


I og med at det står gull/stål i annonsen så er det kanskje en gold-cap. Altså stål baklokk og gull front. Sånne lager de vel ikke lenger. Brukprisen du kunne fått i Norge er vel 3-7.000 avhengig av tilstand. Nyprisen (som man vel skal gå ut i fra i møte med forsikringsselskapet) på en De Ville Prestige i samme diameter, er ca. 20.000, for gull kan man gange med 2-3.
 
Tusen takk, dette er til stor hjelp. Klokken så ut slik som på bildet. Utrolig tragisk synes jeg. Min far blir 94 hvert øyeblikk og har altså gått med denne 50års gaven fra min mor temmelig lenge. Som sagt, god Omegareklame i hvert fall :)
 
Veldig leit at et ur med så mye historie forsvinner på denne måten. Det er nok liten sjanse for å få denne tilbake igjen, men det er uansett greit å legge inn opplysningene og serienummer i denne tråden. Hvis noen skulle få tilbud om å kjøpe klokken og leter på serienummer, dukker i hvert fall uret opp.
 
Lei sak.

Uten å være noe ekspert på Omega, tenker jeg følgende:

UD kan være BD - I så fall så er det en Seamaster De Ville.

124701d1220028197-any-thoughts-vintage-seamaster-de-ville-image2.jpg


I og med at det står gull/stål i annonsen så er det kanskje en gold-cap. Altså stål baklokk og gull front. Sånne lager de vel ikke lenger. Brukprisen du kunne fått i Norge er vel 3-7.000 avhengig av tilstand. Nyprisen (som man vel skal gå ut i fra i møte med forsikringsselskapet) på en De Ville Prestige i samme diameter, er ca. 20.000, for gull kan man gange med 2-3.

Hvordan dokumenterer jeg nyprisen på en tilsvarende? På nettet finner jeg utrolig mange forskjellige priser. Ber jeg f.eks Lervik ur om en pris?
 
Hvordan dokumenterer jeg nyprisen på en tilsvarende? På nettet finner jeg utrolig mange forskjellige priser. Ber jeg f.eks Lervik ur om en pris?

Du bør høre med forsikringsselskapet, jeg vil anta at de ønsker en markedspris på en tilsvarende (moderne?) klokke. En slik Seamaster fra tidlig 70-tall vil jo ligge på mellom 3-6.000 i bruktmarkedet. Men hvis man ønsker å kjøpe en tilsvarende moderne klokke vil det være en annen høyrere pris. Pris på en tilsvarende moderne klokke av samme kvalitet og med samme funksjonalitet kan nok Lervik Ur eller en annen AD hjelpe deg med vil jeg tro.