Omega Seamaster Planet Ocean Chrono som stopper

Medlem
11. okt. 2009
Sted
Oslo
Hei folkens!

Har en Omega PO Chrono som har en lei tendens til å stoppe - før var det kun 1-2 ganger om dagen (dvs. en ukes tid siden) og nå stopper den hvert 30 sekund. Har forsøkt å skru og riste men til ingen nytte.

Klokken er selvfølgelig original og fra 2009 og uheldigvis ikke kjøpt fra forhandler i Norge.

Er det noen som har noen idè om hva dette kan være? Kan det være noe med power reserven? Isåfall, noen estimater på hva dette kan komme til å koste?

Ser frem til svar :)

På forhånd hjertelig takk!

Vet ikke hva det er, men det kommer ikke til å koste deg noe mer enn evt dekning av portokostnadene urmakeren din har ved å sende den til importør eller produsent. Den PO'en har vel co-axial verk med 3 års garanti uavhengig av hvor den er kjøpt. Har fått fikset utenlandskjøpt klokke fra samme produsent selv, eneste problemet var at det tok j..... lang tid.

Hva er lang tid? Min PO kjøpt i utlandet i november må inn på rep nå. Håper ikke det går alt for tregt.

Vet ikke hva det er, men det kommer ikke til å koste deg noe mer enn evt dekning av portokostnadene urmakeren din har ved å sende den til importør eller produsent. Den PO'en har vel co-axial verk med 3 års garanti uavhengig av hvor den er kjøpt. Har fått fikset utenlandskjøpt klokke fra samme produsent selv, eneste problemet var at det tok j..... lang tid.

Så jeg kan ta med meg uret til f.eks Bjerke og få dem til å sende det inn for meg? Eller er det noen andre urmakere i Osloområdet jeg heller bør levere den til? Er helt klart noe med urverket her..

I Oslo området kan du vel levere direkte til Swatchgroup. Mulig de fikser den på sitt eget verksted i Oslo slik at du slipper å få den sendt til Sveits. Min havnet to mnder i Sveits etter å ha vært over en mnd hos Swatchgroup i Oslo... Ting tar tid.

Bare å få levert inn på garanti reparasjon, høres ut som noe ugler i mosen (eller var det urverket) det der.. Klokken fikser de helt sikkert, men bare husk å smør deg godt med tålmodighet den dagen du leverer den inn, for på verkstedet i Oslo eller Sveits vil den nok være en stund.. dessverre! (erfaringer tilsier så i alle fall).

Stikk innom Tidemann og be ham ta en titt.
Er det snakk om en mindre rep. fikser han det uten problemer kjapt og greit.

Du må naturligvis betale for det, men er det snakk om et mindre beløp er det bedre enn å måtte vente i sju lange og sju breie.:p

Lever den til AD, som sender den til Omega sitt verksted i Norge. Du betaler noen hundrelapper for frakt og forsikring, etc.

Har nå levert inn uret til Swatch og fikk beskjed om at klokken skulle være reparert innen 4 uker, så vi får se om de klarer å holde ord.

Var visstnok et kjent problem med co-axialurverket dette her og det var snakk om noen justeringer som måtte gjøres. De hadde en egen urmaker som tok seg av det på huset.

Ser at jeg ikke har oppdatert denne - men uret ble reparert innen 3 uker og det gikk på garantien.

Topp service hos Swatch!