Omega Seamaster Planet Ocean - Prisnivå

Medlem
11. sep. 2010
Trur dere disse modellene er vesentlig billigere i Dubai kontra her hjemme, eller ligger Omega på samme prisnivå verden over?

Oppe til høyre på siden er det et lite søkevindu. Skriver du inn Dubai der og trykker enter, får du svar på spørsmålet ditt :)

Dette har vært oppe mange ganger før.

Prisene i utlandet er ofte lavere og det er ofte lettere å prute, men når du kommer til Norge og må betale moms jevner prisene seg mer ut.

Du får også ofte bedre priser på service i Norge om du gjør det samme stedet som du har kjøpt klokken, er viktig å ha et godt forhold til sin lokale urmaker.

Ja det er kanskje lettere å prute der kontra her hjemme ja.
Skal dit ganske snart.

Innbiller meg at det er billigere i London også.

Men jeg syns det er vanskelig å orientere seg på nettet med tanke på priser i disse landene.

Beklager.

Jeg kunne selvsagt søkt, men tenkte ikke på det. Er ikke så dreven på forum.

Men hvis du har uret på deg og har sendt esker og dokumentasjon via posten fra utlandet og hjem til adressen din, så kan de jo ikke si at du har kjøpt den i utlandet?

Ikke at det er lovlig, men det er jo smutthullet.

Men mest sannsynlig blir det et bruktkjøpt eller via en ProTid forhandler her i Norge.

Men hvis du har uret på deg og har sendt esker og dokumentasjon via posten fra utlandet og hjem til adressen din, så kan de jo ikke si at du har kjøpt den i utlandet?

Ikke at det er lovlig, men det er jo smutthullet.

Men mest sannsynlig blir det et bruktkjøpt eller via en ProTid forhandler her i Norge.

Problemet er bare at dersom de mistenker at du har kjøpt klokken i utlandet kan de holde den tilbake frem til du kan fremlegge dokumentasjon på at den er kjøpt i Norge, evt. at du har fortollet den inn ved en tidligere anledning.

Tro meg, dette har jeg sjekket ;)

Men, det finnes måter å gjøre det på... Uten at jeg på noen som helst måte oppfordrer til ulovligheter.

Joda, men når man tenker seg om så er det ikke verdt å gjøre seg selv kriminell for noen tusenlapper.