Omega Seamaster Planet Ocean XL: Rem/Lenke

Medlem
20. juli 2009
Skal hjelpe en bekjent med å finne ei klokke som kan erstatte hans samling av "Autofil og Telenor" klokker.

Omega Seamaster Planet Ocean XL er nok den han liker best.

Spørsmål:

omega-seamaster-2908.50.38_MED.jpg
omega-seamaster-2208.50.00_MED.jpg

Er jo "identiske", men er kassen den samme? Slik at det er mulig å kjøpe den ene samt original rem eller lenke i tillegg - og dermed ha "2 klokker" (hans egne ord)? Eller er det små endringer?

Jeg skulle jo tro at det var en kasse men...

Den orange blir muligens litt "skrikende" for ham, han liker riktignok "harry" og er stolt over den gule Autofil klokka han ofte bruker.

Men denne:

omega-seamaster-2200.50.00_MED.jpg

Fås ikke med rem, da er det gummi. Noen som vet hvorfor det er slik?

Sørg vertfall for at han sjekker prisen på lenke og rem separat, om jeg ikke husker helt feil er lenke veldig mye dyrerere enn rem slik at det lønner seg å kjøpe klokken med lenken og heller kjøpe rem separat i ettertid.

Du kan finfint bytte rundt på disse, kassene er like.

Har selv en orange PO (dog ikke XL) på lenke og det er moderat diskret. Skulle dog nesten ønske jeg hadde gått for en XL selv...

Takk for at du "forsikret" meg om det jeg trodde ang. kassen Christian.

Men hvorfor finnes ikke "sort" med lær da? Kun gummi der...

Kan jo bare finne en rem men det er liksom noe med å ha det originalt synes jeg da.

PS: Mente selvsagt ikke at orange er "harry", men for denne typen blir det nok helt feil!

ArthurF skrev:
Men hvorfor finnes ikke "sort" med lær da? Kun gummi der...

Kan jo bare finne en rem men det er liksom noe med å ha det originalt synes jeg da.

PS: Mente selvsagt ikke at orange er "harry", men for denne typen blir det nok helt feil!

Du får tak i original, sort lærrem i både kalveskinn og kroko til den sorte versjonen også.

vdr rem kontra lenke.
Jeg kjøpte denne
493.jpg

For så å oppgradere med lenke.
ludvik036.jpg

Ny lenke til denne kostet rett i underkant av 5K.
Så vidt jeg har forstått, så koster en standard rem ca. 1500,-

MEN. det er uten plasseringspenne, det er den som koster, og derfor gjør prisforskjellen mellom komplette ur rem/lenke liten.

Spenna koster etter sigende ca 3K

Det der er bare et fantastisk flott ur Gundersen! Både med lenke og rem.

Rovers skrev:
Det der er bare et fantastisk flott ur Gundersen! Både med lenke og rem.

Takk for det Rovers.
Jeg stiller i en helt annen liga en mange av de "store" gutta her på forumet, og er veldig fornøyd med
"juvelen i kronen".

ArthurF skrev:

Hehe, ble ikke tolket slik heller :).

Orange er definitivt litt spesielt, men liker at uret er litt "friskt". Egentlig et perfekt sommerur, får se om kjøpelysten kan holdes under kontroll nå som vinteren kommer... hehe.

Hei Christian

Orange er helt konge, men sikler på en Rolex.
Utrolig hvor mye bedre det føles med kjøp enn salg
Gi bare beskjed om lystene ikke kan holdes under kontroll :D .................

Braute

Vel, da har han handlet.

Han kjøpte den tax-free og meldingen til meg var at: "klokka kosta litt mer enn det du forespeilte men så hadde den flere visere"!

IKKE orange ble valget og med lenke, han trodde ikke at han ville "orke" å bytte.

Bønder i by'n sier jeg bare...

Men fra spøk til alvor så kan det virke som om han gjorde et kupp!

Ja, ja. Han kunne fått min PO med både rem og lenke, i tillegg til sort og orange bezel for under 30k. Men når jeg ikke annonserer har jeg for så vidt bare meg selv å takke...