Omega Seamaster Planet Ocean.

Medlem
14. nov. 2011
Heisann. Jeg har lest på et par av postene på dette forumet, men finner ikke frem til de svarene jeg leter etter.

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny klokke, en Omega Seamaster Planet Ocean. Jeg har ikke så veldig god peiling på klokker generelt og jeg tenkte derfor å spørre om hjelp fra folk med erfaring. Det jeg lurer på er om hva som er mest lønnsomt når man skal kjøpe klokke. Er det å kjøpe en klokke i norske butikker, på denne siden, finn.no eller i utlandet ( var nettop i usa og der var det like dyrt som i Norge). Kommer det ny modell av PO hvert år? Isåfall, bør jeg vente til den nye modellen kommer om jeg skal kjøpe en ny PO i en norsk klokkebutikk?

Beklager om noen av dere får vondt av å lese om hvor dårlige mine kunnskaper er om klokker, eller om jeg ikke har lest godt nok igjennom forumet før jeg skrev dette. Men jeg håper på å få et utfyllende og godt svar.

Mvh BudFox.

Hei og velkommer. Håper og tror at ingen får vondt av å lese innlegget ditt.

Jeg er ingen Omegaekspert, men det er ikke så stor forskjell fra andre merker.

I denne prisklassen vil jeg ikke tro det lønner seg å kjøpe fra USA. Prisen blir da den amerikanse, minus sales tax i usa, pluss norsk moms. Er det derimot en klokke som skjeldent dukker opp til salgs i Norge kan det være en idè å titte i den rettningen, men for prisen, not so much.

Nå har jeg ikke handlet Omega selv, men slik jeg har forstått det skal det være god margin for pruting på Omega i Norge. Du må gjerne skrive akkurat hvilken modell du er ute etter så kanskje noen her vet om noen gamle salgsannonser som gir deg en idè om hva prisen ligger på.

Ang. nye modeller kan jeg ikke hjelpe deg annet enn at det kom nye modeller med kjeramisk bezel i år.

Tror ikke du skal belage deg på nye Planet Ocean modeller hvert år. Omega lanserte sin første PO i 2006. Designet så mer eller mindre helt likt ut frem til i år. Noen små forandringer ble gjort gjennom de siste 5 åra, og noen få tilleggsmodeller som James Bond og Liquid Metal versjonen. De nye som kom i år hadde noen viktige oppgraderinger:

- Fantastisk driftsikkert, brukervennlig og nøyaktig in-house verk med innsyn fra baksiden
- Mulighet for keramisk bezel insert
- Raised numerals på urskiva
- Skruer istede for pins på lenkejustering
- Lite skrift på clasp. Less is more!
- Kraftigere visere
- Orange Seamaster skrift på urskiva
- Bedre lume
- Smalere alu-ring/finish på bezelinsert. Mer lesbar
- Oppgradert finish på begge kronene
- Lengre garantitid
- Nye reimvariantene

Det skal være fullt mulig å få en god pris på en ny Planet Ocean hos forhandler. 5-7% rabatt er realistisk om du er førstegangskjøper.

PS! Velkommen til forumet. Håper du blir værende ;)