Omega Seamaster pris ?

Medlem
4. mai 2011
Sted
Tromsø
Hei, jeg har en Omega Seamaster 300M Chronometer 007 James Bond 40th Limited Edition (10.007 eksemplarer laget) ref#2537.80.00 kjøpt ny i Norge i 2002 (ble opplyst at det var 7 klokker som kom til Norge av urmakeren).
Jeg har alle papirer, boks og eske.

Bilder fra Omega sin side:

25378000-20.png

25378000-30.jpg

25378000-40.jpg

Bond04%20copy-500x500.jpg

Klokka er brukt.

Så spørsmålet mitt er hvor mye er klokka verdt, og hva kan jeg regne med å få for denne hvis jeg selger den ?

Mvh.

Hans

Etter et par minutters søk på nettet fant jeg ikke mange av denne tilsalgs. Det ligger en på Chrono24.no som er priset til over 30K, men det hørtes lovlig høyt ut, spør du meg. Men, det er ikke produsert mer enn 10.007 eksemplarer av den, så det er mulig det er litt rift om den. En "vanlig" Seamaster fra omtrent samme epoke ligger vel på ca 10-12K for et bra eksemplar.

Jeg for min del er ikke så veldig begeistret for Ltd-editions av typen biler, hendelser, filmer, helter eller skurker osv, men det finnes opplagt en hel del andre som er villige til å punge ut litt ekstra for dette.

Hadde det vært en Rolex med så lavt produksjonstall ville prisen ligget på omtrent det tidobbelte. Verden vil bedras:D

Den siste setningen min får du ta med en klype salt, men er det veldig feil så kommer det snart noen og gir oppklarende beskjed.

10-15k avhengig av tilstand/service. Ikke så gjevt med 007 blant WISene, og limited blir litt "limited" med 10007 eksemplarer. Lykke til

Det som er ulempen med samlerutgaver, er at du kan ikke bruke dem hvis de skal beholde sin verdi. Verdien er avhengig av at de er strøkene. Det blir en tornerose som bare kan ligge å sove i boksen sin.
De vil nok ha større verdi for 007 samlere enn klokkesamlere.
Står det forresten 007 på klokkene James Bond bruker i filmene? :rolleyes: