Oddemann
Støttemedlem
Testet just denne på Bjerke.
Fin allround sak med eit snasent verk.
Ikkje sett så mange av de i dagens klokke etc. Har den ikkje slått heilt an? For dyr?(opp 8k siden førre modell).
Testet just denne på Bjerke.
Det er mye interessant historie bak Omega Seamaster, og jeg har før skrevet om bakgrunnen for at Omega på 70-tallet begynte å produsere kronografer for dykkere, som resulterte i nydelige "Big Blue". Med dette oppfordres medlemmer til å dele ikke bare bilder, men gjerne historie rundt egne ur.
Nå snublet jeg over en annen artikkel om Omega Seamaster Planet Ocean XL. Omega produserte omtrent 300 spesial-lagede ur for britiske Special Air Service sitt 22. regiment; et samarbeid som i mine øyne høyner Seamasterens allerede etablerte rolle som verktøy-dykker. Så får det heller være at de av oss med fartstid fra Forsvaret kanskje vil syntes at 45.5 mm diameter kan bli litt upraktisk under høy aktivitet.
Takk for at du deler. Veldig kul historie om denne klokka Skulle gjerne hatt ein PO på armen då eg var i aktiv teneste, men det er over 15 år sidan.
@Mickey - ser nå at det er du som har @fjordwatches. Må si at dine bilder av din Omega PO Chrono var blant de mer utslagsgivende før jeg selv kjøpte en. Delvis av samme årsak er jeg i faresonen for også å ende opp med Rolex Explorer 2.
Najs!!Mitt første ur av kvalitet, kjøpt sommeren 1995.
Vis vedlegg 145294
Hmmm... faktisk litt aktuell.Hvit urskive. Hm, er den ny og lansert etter Basel i fjor?
EDIT: Står jo "Available in stores November 2019" på Omega sin egen hjemmeside. Burde sett det.
Har lyst på'n selv, jeg. Men, da på gummi.Hmmm... faktisk litt aktuell.
Pen i hvit med røde detaljer...
Har lyst på'n selv, jeg. Men, da på gummi.
Æg au - men det betyr ikkje at en ikkje kan brug'an på gommi.Kun gummi? Jeg foretrekker å kjøpe komplette ur, dvs. med lenke, og heller supplere med f.eks. gummi. Spesielt om gummien er losamlergummi.
Æg au - men det betyr ikkje at en ikkje kan brug'an på gommi.