Omega Seamaster

Medlem
19. mai 2011
Har fått en eldre Seamaster. Klokken tilhørte min farfar som døde i 1970. Min farmor brukte den daglig frem til 2008. Siden har den ligget i en skuff. Jeg ønsker å restaurere klokken og ønsker anbefaling på hvor jeg burde få dette gjort. Hva med å sende uret til Omega? Om kostnaden for restaurering overskrider verdien spiller det ingen rolle. Klokken er et kjært minne og skal aldri selges. Noen som har noe info om klokken? Alder? Modell?

image.jpg2.jpg
[/URL][/IMG]

image.jpg1.jpg
[/URL][/IMG]

Har fått en eldre Seamaster. Klokken tilhørte min farfar som døde i 1970. Min farmor brukte den daglig frem til 2008. Siden har den ligget i en skuff. Jeg ønsker å restaurere klokken og ønsker anbefaling på hvor jeg burde få dette gjort. Hva med å sende uret til Omega? Om kostnaden for restaurering overskrider verdien spiller det ingen rolle. Klokken er et kjært minne og skal aldri selges. Noen som har noe info om klokken? Alder? Modell?

image.jpg2.jpg
[/URL][/IMG]

image.jpg1.jpg
[/URL][/IMG]

Fin klokke du har der, litt bedre bilder vil si mere om tilstanden. For å få satt ett nøyaktig "birthyear" på klokken din trenger vi serie nummeret. For å finne serienummeret må du få skrudd opp baklokket.

På bildene ser dette ut som en gull klokke, da vil jeg si det er verd å få den restaurert. Jeg ville også prøvd å fått alt arbeidet utført i Norge. Ingen fasit bare min personlige mening. Post gjerne noen close up bilder av urverk og skive så skal du få enda mer og enda bedre råd av flinkere folk her inne :)

Redigert:
Ville nok prøvd å ta service i Norge. Å sende til fabrikk blir ofte veldig kostbart og tar lang tid. Det er mange flinke umakere her i landet som kan få den der helt strøken!

Ser ut til å være en typisk Seamaster fra 60 tallet, og da med et automat verk i 5xx serien. Ser ut til at den har et gull stempel bak på den ene lug'en. Hvis du oppgir hvor du bor får du sikkert en anbefaling på urmaker i nærheten. Som nevnt i tråden vil serienummer på urverket gi omtrentlig produksjonsår. Så må du få byttet ut det kjipe fleksi båndet :)

Takk for svar. Bor i Telemark, men er ofte i Oslo og omegn så hele østlandet er aktuelt. Fleksi båndet skal byttes ut :)

Redigert: