Omega Seamaster

Medlem
8. feb. 2025
Sted
Sarpsborg
Har denne slitte klokken etter min far, er det noen som har litt info om den? Trodde ikke den var verdt noe, men etter at jeg nevnte det for en kollega så har jeg funnet mange klokker med varierende pris og tilstand. Så litt verdi må den ha utenom affeksjonsverdi.
IMG_6738.jpeg
IMG_6739.jpeg
Kan virke for meg som det er +-1965

Har denne slitte klokken etter min far, er det noen som har litt info om den? Trodde ikke den var verdt noe, men etter at jeg nevnte det for en kollega så har jeg funnet mange klokker med varierende pris og tilstand. Så litt verdi må den ha utenom affeksjonsverdi.Vis vedlegg 391818Vis vedlegg 391819Kan virke for meg som det er +-1965

Hei og velkommen!
Du er heldig som har arvet denne. Jeg kan ikke så mye om eldre Seamastere, men vil tro du kan ha rett med tanke på årstall. Ta den med til Urmaker Torp. De har restaurert en del slike, og kan nok få den i stand. Jeg ville ha bedt om service på urverket og kanskje byttet glass, og unngått å polere kassen.

Verdien i restaurert tilstand vil kanskje være mellom 5 000 til 10 000 kr, men her vil andre med bedre kunnskap gi et bedre estimat. I mine øyne lavere verdi om kassen poleres.