Omega Semaster Planet Ocean XL 2200.50

Medlem
12. aug. 2010
Jeg ønsker å kjøpe meg min første Omega, og det skal være en klassisk Seamaster Planet Ocean XL. Jeg lurer litt på om noen har mening om pris og mulig forhandler i Norge. De selges på internett, da for ca $ 3000 eller £ 2000, men dette er utenlandske nettsider og garantier etc. blir begrenset/vanskeliggjort. Jeg ønsker å kjøpe en ny klokke. Er det mulig å finne denne klokken ny til ca NOK 15 000?

På forhånd takk!

Tror dessverre ikke du får denne ny til 15000. Husk at toll og gebyrer kommer i tillegg.

Vet ikke hvor viktig det er for deg at klokken skal være helt ny, men personlig hadde jeg MYE heller kjøpt et pent brukt eksemplar fremfor en ny hos en gråforhandler.

Vet ikke hvor viktig det er for deg at klokken skal være helt ny, men personlig hadde jeg MYE heller kjøpt et pent brukt eksemplar fremfor en ny hos en gråforhandler.
Utdyp, er du snill....

Jeg tror heller ikke du får en ny for noe særlig under 20000,- (inkl frakt/mva), men en pent brukt burde være innenfor rekkevidde for ca 15000, f.eks her.

Følelsen av en ny klokke er mye diggere...

Den klokken du viser til er oransje, og den er jeg ikke så keen på.

Noen som vet om det er moms på brukte klokker fra utlandet, kjøpt fra privatpersoner?

Følelsen av en ny klokke er mye diggere...

Den klokken du viser til er oransje, og den er jeg ikke så keen på.

Noen som vet om det er moms på brukte klokker fra utlandet, kjøpt fra privatpersoner?

Smaken er som baken. Selv synes jeg følelsen av å ha spart mangfoldige kroner iforhold til AD er mye diggere :mrgreen:

Innførsel av varer er momspliktig, uansett hvordan man vrir og vender på det

Hei. For min del spiller det mindre rolle at klokken er 100% ny dersom man kan spare 8-10 000 på en 98% ny klokke.

Jeg foretrekker at mine klokker er kjøpt hos AD da mange av klokkene kjøpt på gråmarkedet kommer uten stemplet garantikort. Dette har mye å si for prisen ved evt videresalg. Dessuten leser jeg stadig om folk som har kjøpt klokker på gråmarkedet som har fått serienummeret slipt bort. Dette også fra gråmarkedsforhandlere som sier at de ikke gjør dette (les: urverket.no, authenticwatches.com, jomashop.com etc).

Jeg forstår imidlertid at det er noe spesielt å kjøpe en helt ny klokke, men som jeg skrev i innlegget mitt er det dette JEG foretrekker. Har ingen problemer med at andre har andre preferanser.

Jeg forstår imidlertid at det er noe spesielt å kjøpe en helt ny klokke, men som jeg skrev i innlegget mitt er det dette JEG foretrekker. Har ingen problemer med at andre har andre preferanser.

Nå er vel denne tråden i ferd med å spore helt av... Gråmarkedsdealere er jo også diskutert utallige ganger tidligere. Jeg skjønner likevel ikke helt hvor skepsisen kommer fra (vs kjøpe brukt). Jeg kjenner ingen som har endt opp med en klokke uten serienummer (har også lest om dette på diverse forum). Hadde dette hendt meg hadde jeg hevet kjøpet, det er en vesentlig mangel hvis det er opplyst at den leveres komplett. Alle de seriøse tilbyr åpent kjøp i noen dager.
Og hva er egentlig en gråmarkedsdealer? Det er flere privatpersoner i Norge (også her på sonen) som oppnår gode dealer hos ADer både i Norge og utlandet. Når disse kjøper klokker rabattert og videreselger med fortjeneste er jo dette akkurat det samme. De aller fleste gråmarkedsdealere er jo enkeltmannsforetak (med noen unntak), noen med et fjongt firmanavn.

Jeg skjønner ikke den generelle skepsisen mot gråmarkedet vs bruktkjøp (at noen føler seg mest komfortable med å handle hos AD kan jeg godt skjønne).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg blir hakket på i denne diskusjonen.
Mitt opprinnelige innlegg var å spørre trådstarter om hvor viktig det var for han at klokken var helt ny, og at jeg heller hadde kjøpt en nesten tilnærmet ny klokke dersom poenget var å få en fin klokke til lavest mulig pris.

Som GJMO sier: Smak og behag. Noen synes gråmarked er helt greit, mens andre liker AD-kjøpte klokker.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg blir hakket på i denne diskusjonen.
Mitt opprinnelige innlegg var å spørre trådstarter om hvor viktig det var for han at klokken var helt ny, og at jeg heller hadde kjøpt en nesten tilnærmet ny klokke dersom poenget var å få en fin klokke til lavest mulig pris.

Som GJMO sier: Smak og behag. Noen synes gråmarked er helt greit, mens andre liker AD-kjøpte klokker.

Hvis det er meg du sikter til var det på ingen måte hensikten min å hakke på deg, og jeg beklager hvis jeg på noen måte har vært vanskelig. Jeg prøver bare å forstå skepsisen til gråmarkedet vs bruktkjøp.

Hvis du ikke kjøper den fra AD selv er jo en gråmarkedsklokke like mye AD-kjøpt som en brukt...